امباپه،آمده است تا جای رونالدو و مسی را بگیرید+بیوگرافی کامل

بیوگرافی کامل امباپه، جزئیات قرارداد پر سر و صدای امباپه با پاریس سنت ژرمن،امباپه گران ترین بازیکن است

کیلیان امباپه ( Kylian Mbappé Lottin ) بازیکن پاریس سنت ژرمن است که به تازگی نام او بر سر زبان ها افتاده است. بازیکن فرانسوی که به گفته کارشناسان ستاره نوظهور جهان فوتبال است و آمده تا جای مسی و رونالدو را بگیرد! امباپه در قراردادهای جدیدش سر و صدای زیادی به پا کرده است. با وبسایت باشگام همراه باشید تا هر آنچه لازم است در مورد امباپه بدانید را باز گو کنیم.

بیوگرافی کامل Kylian Mbappé


کیلیان امباپه بازیکن فرانسوی فوتبال است که در 20 دسامبر 1998 بدنیا آمده است. این بازیکن مهاجم تیم پاریس سنت ژرمن است که به شتاب خوب و دربیل های عالی شهرت دارد. امباپه برای تیم ملی فرانسه بازی میکند و گلزن فوق العاده ای برای این کشور است.امباپه 73 کیلوگرم وزن و قد 178 سانتی متری دارد. این بازیکن جوان از مادر الجزایری زاده شده است که بازیکن تیم ملی هندبال الجزایر بوده است. امباپه دو برادر کوچک تر دارد که هر دو فوتبال بازی میکنند و یکی از آنها در تیم نوجوانان پی اس جی بازی میکند. 

 

امباپه


امباپه از چه سالی فوتبال خود را آغاز کرد؟


امباپه از شانزده سالگی فوتبال را از تیم موناکو آغاز کرد و به سرعت پیشرفت کرد. بعد از موناکو مورد توجه تیم پاریس سنت ژرمن قرار گرفت و با قرارداد گران قیمتی در این تیم ماند. امباپه در سال 2018 جایزه کوپا را به عنوان بهترین بازیکن زیر 21 سال دریافت کرد. 
امسال امباپه با سر و صدای زیادی که برای رفتن به رئال مادرید راه انداخت، نام خود را بر سر زبان انداخته ولی در نهایت در تیم پاریس سنت ژرمن ماند.

تمدید قراداد امباپه با پاریس سنت ژرمن


در حالی که همگی منتظر ترانسفر کیلیان امباپه مهاجم 23 ساله PSG به رئال مادرید در تابستان بودند و خود این بازیکن نیز در سال 2021 علاقه خود را به این باشگاه ابراز کرده بود سرانجام بعد از کش و قوس های فراوان تصمیم به ماندن در پاریس گرفت. امباپه که حضور در برناربئو را رویای کودکی خود عنوان کرده بود در مقابل پیشنهاد نجومی به همراه امتیازات ویژه،در برابر پیشنهاد ناصر الخلیفی مالک PSG تسلیم شد و تصمیم به ماندن در پاریس تا سال 2025 گرفت؛ تصمیمی که واکنش بسیار تند هواداران مادرید را در پی داشت. گفته می شود که تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر و همین طورامانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به طور مستقیم در مذاکرات با امباپه نقش پر رنگی داشته اند.


هزینه 600 میلیون یورویی PSG برای نگه داشتن امباپه در پاریس


حقوق سالیانه این بازیکن در پاریس 100 میلیون یورو خواهد بود، همچنین مبلغ 300 میلیون یورو به عنوان پاداش وفاداری به این بازیکن پرداخت خواهد شد که مجموع پرداختی PSG به این بازیکن در طول 3 سال به 600 میلیون یورو خواهد رسید، این بیشترین مبلغ پرداختی به یک بازیکن فوتبال در تاریخ است. علاوه بر این امتیازات ویژه ای از جمله انتخاب سرمربی و مدیر باشگاه به این بازیکن داده شد که باعث شگفتی هواداران فوتبال شد. 


تغییر و تحول در باشگاه PSG بعد از اعطای امتیازات ویژه به امباپه


امباپه در اولین تصمیامت مدیریتی خود خواهان برکناری پوچتینو و لئوناردو سرمربی و مدیر باشگاه و جایزگزینی زین الدین زیدان مربی فرانسوی و سابق رئال مادرید شد؛ همچنین این بازیکان خواهان پایان همکاری PSG با نیمار ستاره برزیلی این تیم و جایگزینی آن با عثمان دمبله هم بازی خود در تیم ملی فرانسه شد. 


تهدید اولتراسورها و پایان ابدی رویای بازی در رئال مادرید برای امباپه


مدیران رئال مادرید از رفتار کیلیان امباپه بسیار عصبانی هستند و تصمیم گرفته اند در آینده نیز برای خرید این ستاره فرانسوی اقدام نکنند. مادرید زون در خبری اعلام کرده است که کیلیان امباپه در پیامی واتساپی به فلورنتینو پرز گفته : "دوست دارم به شما اطلاع دهم که تصمیم دارم در پاریس بمانم. میخواهم از شما تشکر کنم که این فرصت را به من دادید که برای رئال مادرید بازی کنم؛ تیمی که از کودکی طرفدار آن بودم. امیدوارم تصمیم من را درک کنید" و فلورنتینو پرز مدیر عامل باشگاه رئال مادرید نیز اینگونه جواب او را داده است: "من بابت اتفاقی که در روز های گذشته افتاده متاسفم. آنها رویای که از کودکی داشتی را ازبین بردند. برای تو بهترین هارا آرزو میکنم". هواداران رئال مادرید نیز از تمدید قرداد امباپه با پی اس جی بسیار خشمگین هستند، چرا که در بازی یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مصاف با پاری سن ژرمن کیلیان امباپه 2 گل مقابل رئال مادرید به ثمر رسانده بود و مورد تشویق هواداران این تیم نیز قرار گرقته بود! اولتراسور ها نیز که طرفداران افراطی رئال مادرید هستند امباپه را تهدید کرده اند که دیگر هرگز به مادرید برنگردد. کریم بنزما ستاره باشگاه رئال مادرید و همبازی کیلیان امباپه در تیم ملی فرانسه نیز به تمدید قرارداد این بازیکن با پاری سن ژرمن واکنش نشان داده و با انتشار عکسی از کامبک این فصل رئال مادرید در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپه در مقابل پاری سن ژرمن نوشت: "با تشکر از شما برای یک فصل فراموش نشدنی. ما زیباترین شب هارا داریم. زنده باد مادرید!"

 

امباپه در رئال مادرید


شکایت رسمی لالیگا از باشگاه پاریس سنت ژرمن


خاویر تباس رئیس لالیگا در مصاحبه ی گفته است: "کاری که پاری سن ژرمن با آن مبلغ سرسام آور در حال انجام دادن آن است توهین به جامعه فوتبال است. آنها طی سال های گذشته 700 میلیون بورو خرج ترکیب خود کرده اند و در حل حاضر سالیانه 600 میلیون یورو حقوق بازیکن پرداخت می کنند. ناصر الخلیفی به اندازه سوپرلیگ برای فوتبال خطرناک است". لالیگا به طور رسمی از باشگاه PSG به دلیل نقض قوانین فیرپلی مالی در جریان تمدید قرارداد با امباپه به یوفا شکایت کرد.


نقش مادر کیلیان امباپه در افزایش رقم قرارداد پسرش!


فایزا لاماری مادر کیلیان امباپه نقش بسیار موثری در افزایش رقم و آپشن های قراردادی پسرش با باشگاه پاری سن ژرمن داشت. او که خود را طرفدار سرسخت پیوستن کیلیان به رئال مادرید جلوه می داد و همیشه از این که بازی برای این تیم رویای کودکی پسرش بوده سخن می گفت نقش بسیار مهمی در نزدیک شدن امباپه به رئال مادرید داشت و باعث افزایش نجومی رقم قرارداد پیشنهادی باشگاه PSG شد. او حتی در مصاحبه با خبرگذاری ها گفته بود که بازی برای رئال مادرید در سرنوشت کیلیان امباپه آمده است و هیچ راهی برای جلوگیری از آن نیست ولی به محض دریافت پیشنهاد حیرت انگیز پاری سن ژرمن اعلام کرد که تصمیم نهایی بر عهده خود امباپه است!


جانشین امباپه در رئال مادرید


بعد از شکست فاجعه بار رئال مادرید در جذب کیلیان امباپه کهکشانی ها به دنبال جایگزین برای این ستاره فرانسوی هستند. رئال مادرید که به خاطر جذب کیلیان امباپه از جذب ارلینگ هالند منصرف شده بود حالا هر دو گزینه خود برای تابستان پیش رو را از دست داده است. به نقل از خبرگذاری گلوبه اسپرت برزیل، ریچالیسون مهاجم برزیلی تیم اورتون که به تازگی به تیم ملی برزیل نیز دعوت شده است و سابقه همکاری با کارلو آنچلوتی سرمربی فعلی کهکشانی ها  در اورتون را نیز دارد، گزینه رئال مادرید برای جانشینی امباپه در تابستان است. رابطه بسیار خوب این دو شخص احتمال پیوستن ریچالیسون به جمع بازیکنان رئال مادرید را افزایش می دهد.


شادی در بارسلون بعد از تمدید امباپه با پاریس


بعد از خبر جنجالی تمدید قرارداد امباپه با پاری سن ژرمن و شکست رئال مادرید در جذب این بازیکن بسیاری از هواداران تیم بارسلونا در بند بارسلون اسپانیا به شادی پرداختند! هواداران رئال نیز در جواب این اقدام هواداران بارسلونا را ناشی از ترس آن ها از قدرت رئال مادرید دانسته و هواداران بارسلونا را افرادی بزدل خطاب کردند.


امباپه در جام جهانی


در سطح ملی امباپه در سال ۲۰۱۷ به تیم ملی فرانسه دعوت شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به میدان رفت. کیلین امباپه که از پدری کامرونی و مادری الجزایری زاده شده امکان بازی برای هر سه کشور را داشت ولی در نهایت تصمیم گرفت که برای تیم ملی فرانسه به میدان برود. او یکی از بازیکنان تأثیرگذار در قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ بود و در مرحلهٔ حذفی یک‌هشتم نهایی مقابل آرژانتین دو بار گلزنی کرد و موجب پیروزی فرانسه شد. او همچنین در فینال جام نیز یکی از گل‌های فرانسه به کرواسی را به ثمر رساند تا بعد از پله دومین بازیکن نوجوان تاریخ باشد که در فینال جام جهانی فوتبال گلزنی کرده‌است. او به دلیل درخشش در این جام به عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی فوتبال و بعدها هم به عنوان بازیکن سال فوتبال فرانسه برگزیده شد. در جام جهانی 2022 که در پاییز سال جاری در قطر برگذار می شود نیز امباپه یکی از ارکان اصلی تیم فرانسه خواهد بود و امید اول فرانسوی ها برای قهرمانی مجدد در جام جهانی به سمت این بازیکن خواهد بود. 

 


امباپه چند سال دارد؟


کیلیان امباپه متولد 20 دسامبر1998، بازیکن 23 ساله حال حاضر پاری سن ژرمن و گران قیمت ترین بازیکن جهان است.


افتخارات کیلیان امباپه


امباپه سابقه قهرمانی در لیگ 1 فرانسه، جام اتحادیه فرانسه، جام حذفی فرانسه وهمین طور سوپرکاپ فرانسه در رده باشگاه و همین طور قهرمانی جام جهانی و لیگ ملت های اروپا در رده ملی دارد.


دین امباپه


امباپه از پدرمسیحی کامرونی و مادر مسلمان الجزایری به دنیا آمده است ولی در مورد دین خودش هیچ گاه اظهار نظری نکرده است و این موضوع همچنان یک راز برای هواداران فوتبال باقی مانده است. بسیاری از افراد معتقدند که او مسلمان بوده و برای جلوگیری از پیشامد مشکلات احتمالی در کشور فرانسه آن را مخفی کرده است.


پای تخصصی امباپه


این بازیکن راست پا بوده ولی قابلیت استفاده از هر دو پای خود را به خوبی دارد. او از معدود بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان است که توانایی استفاده از هر دو پای خود را هم در شوت زنی و هم در دربلینگ دارد که باعث تبدیل شدن او به بازیکن بهتری شده و پیش بینی حرکات او را برای مدافعان حریف بسیار سخت می کند. می توان گفت قدررت استفاده از هر دو پا و همچنین سرعت بالای او، وجه تمایرز کیلیان امباپه با سایر مهاجمان جهان است.