فواید تنیس

معرفی و برسی فواید شگفت انگیز بازی تنیس روی بدن شما هم از نظر جسمی هم از نظر روحی و روانی

تاثیرات ورزش تنیس روی بدن 

 

تحریک حرکت دست :

دربازی تنیس مجبورید همیشه به دنبال توپ بدوید. درواقع امکانش نیست که بدون هیچ هرکت و جنب و جوشی بتوانید تنیس بازی کنید.

این ورزش به قدرت بدنی بالایی نیاز دارد.چون دسته تنیس نسبتا سنگین میباشد.

فعالیت زیاد در حین بازی :

این ورزش شما را مجبور به حرکت در جهات مختلفی میکند و باید هرکاری انجام دهید تا توپ به زمین نیفتد پس هر واصله ای را برای بدست آوردن توپ طی خواهید کرد و با انجام این کار توانایی دویدن شما افزایش پیدا میکند.

زیبایی اندام :

اگر به بدن ها و استایل افراد و بازیکنان معروف تنیس نگاخ کنید، متوجه میشوید که تنیس کمک بسیاری به تناسب اندام و تقویت تمام عضلات بدن میکد.

بدن شما به اندازه کافی با ورزش تنیس لاغر و ماهیچه ای میشود که همین امر باعث افزایش سلامتی و تناسب بیشتر اندام میشود.

بهبود عملکرد مغز :

تنیس از ان دسته از ورزشهایی است که می تواند اتصالات عصبی بیشتری را در مغز ایجاد کند و علت ان هم این است که فرد در طول بازی از مغزش جهت پیدا کردن و دنبال کردن توپ استفاده میکند.

همین امر باعث میشود ذهن شما هوشیار تر از همیشه عمل کند و همچنین این امر باعث میشود در دوران پیری ذهن قوی تری داشته باشید.

کاهش خطر مرگ :

مطالعاتی توسط دانشمندان انجام شده که نشان میدهد ورزشهای تنیس و بدمینتون (تنیس روی میز) به طرز عجیبی در کاهش خطرات مرک تا 50% میتواند موثر باشد پس اگر مایلید که با ورزش طول عمر و سلامتی خود را افزایش دهید

حتما تنیس را جزء گزینه های خود قرار دهید.

 

فواید تنیس

 

از بین بردن خطر بیماریهای قلبی و عروقی :

افراد در طول بازی تنیس فعالیت بدنی و تمرینات زیادی را انجام میدهند،چون مجبورند پرتابهای زیادی داشته باشند و این امر باعث میشود سیستم تنفسی بهتری داشته باشد و کلسترول مغض از عروق شما خارج شود.

بنابر این خطرات بیماری قلبی عروقی  تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا میکند.

از بین بردن بیماریهای دیابتی :

با بازی کردن تنیس چربی های ناسالم به مقدار بسیار زیادی از بدن خارج میشود که این امر باعث کاهش خطرات ابتلا به دیابت میشود و در حقیقت این ورزش میتواند برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند مفید باشد.

کاهش پوکی استخوان :

تنیس میتواند سلامت و قدرت استخوان ها را افزایش دهد،در واقع تراکم استخوان ها با این ورزش بالا میرود.ورزش تنیس اگر به طور مداوم انجام شود، خطر پوکی استخوان را از بین میبرد و تا 30 سالگی توده استخوانی فرد به حد اکثر خود میرسد.

چابکی بالا :

به دلید ماهید این ورزش و بازی افراد میتوانند با این ورزش حرکات تند و سریع داشته باشند و این ورزش انعطاف و سرعت شما را افزایش میدهد به طوری که میتوانید در کوتاه ترین زمان مسافت طولانی را طی کنید.

 

فواید تنیس

 

افزایش توانایی در ورزشهای دیگر :

تنیس به دلیل طیف وسیع حرکات میتواند باعث شود که قدرت فرد در ورزشهای دیگر نیز افزایش یابد.تغییر سرعت و جهت در این ورزش،شما را در دفاع و عکس العنل در تمرینهای دیگر قدرت میبخشد.

تعادل بدنی :

باز هم به همان دلیل جهت های مختلف در طول بازی و عکس العمل های تند،تعادل فرد نیز به طرز عجیبی افزایش پیدا میکند. به طوری که میتوانید در بیماریها یا هر فشار وارده روی بدنتان تعادل و استقامت بدنی خود را حفظ کنید.

بهبود عملکرد ماهیچه های بدن :

به دلیل ضربه های پرقدرت وارد شده به توپ، میتوان انجام ورزش تنیس ماهیچه های خود را بزرگ تر کنید. به طوری که ماهیچه های سنگین این افراد میتوانند عملکرد کلی بدن را بهبود بخشند.

عادت غذایی سالم :

افرادی که به طور حرفه ای این ورزش را دنبال میکنند،مجبورند که برای قدریت و ادامه در کار خود همیشه یک رژیم غذایی سالم داشته باشند و به همین دلیل این عادت در انها نهادینه میشود و فقط از غذا های سالم برای تولید انرژی بهتر استفاده میکنند.

یه غذای مقوی و سالم بعد از مسابقه میتواند بدن را به سرعت ریکاوری کند.

افزایش هماهنگی بدن :

همانطور گه گفتیم این ورزش میتواند عملکرد مغز و ذهن فرد را از لحاظ عملکرد بهبود ببخشد.

به همین دلیل تمرکز در فرد افزایش پیدامیکند،و با این کار مهارت شما در واکنش های بدن تان دقیق تر میشود و درنتیجه اعصاب بدن شما یاد میگیرند که بیشتر از همیشه با مغزتان هماهنگی داشته باشند.

درواقع انجام دادن این ورزش  برای ذهن مثل انجام دادن محاسبات ریاضی میباشد.و میتوان به همان اندازه تمرکز شمارا افزایش دهد.

 

فواید تنیس

 

افزایش سرعت و قدرت فزیکی :

دویدنهای پشت سر هم ساق پای فرد را به شدت درگیر میکند و در حقیقت بیش از نیمی از این بازی روی پاهای شما تاثیر میگزارد،و عضلات پای شما یکسره درحال حرت و ایستادن است.به همین دلیل بیش از قبل قدرت پیدا میکنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن :

فعالیت فزیکی بالا مثل بازی تنیس،میتواند باکتری ها را از بدن فرد به بیرون هدایت کند و این اتفاق باعث میشود که احتمال ابتلا به تب سرما خوردگی و دیگر بیماریهای مربوط تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

این تغییر میتواند شامل گلبولهای سفید نیز شود و انها را افزایش دهد. سلولهای سفید در سیستم ایمنی فرد و مبارزه با بیماریها نقش بسیار مهمی دارند.

انعطاف :

در ورزش تنیس مجبورید همکار کل بدن را به مار بگیرید.

پاهای شما در بازی تنیس مسئول قرار گرفتن شما در یک پوزیشن خو هستندو دست ها و بازوهای شما میتوانند با قدرت مناسب یه توپ ضربه بزنند.همین امر باعث افزایش انعطاف در بدن فرد میشود.

تمرین کل بدن :

به یک مسابقه یا بازی تنیس نگاه کنید در این بازی فرد باید حرکات پرشی دو استقامتی و خم شدن را انجام دهد.

با ضربه زدن نیز شانه ها و بازوها به شدت درگیر میشوند. پس همینطور که میبینیداین ورزش مختص به یمک قسمت از بدن شما نیست و همه اعضا را درگیر میکند و درواقع با این ورزش چند ورزش را انجام میدهید.

بهبود سیستم هوازی و غیر هوازی :

هنگامی که تنیس بازی میکنید اکسیژن وارد شده به بدن شما افزایش پیدا میکند و باعث میشود ضربان قلب شما بالا برود و خون شما به صورت موثری به اعضا بدن برسدو این اتفاق باعث میشود تا عضلات برای ترمیم و بازسازی خون و مواد عذایی کاملی داشته باشند.

این امر باعث میشود بند شما بسیار دیرتر دچار فرسودگی شود و عضلات و ماهیچه های شما شکل بهتری به خود بگیرند.

 

فواید تنیس

 

سوزاندن چربی و کالری :

این ورزش به دلیل طیف وسیع حرکات بدنی میتواند به طور موثرتری نسبت به تمرینات و ورزشهای دیگر کالری سوزی کند.

قدرت چربی سوزی در این ورزش از فعالیتهایی مثل کار با وزنه ،گلف،دوچرخه سواری والیبال و رقص بسیار بیشتر باشد.