چگونه در سالن های ورزشی و باشگاه ها، از کرونا در امان بمانیم

نکاتی که صاحبان باشگاه و ورزشکاران باید رعایت کنند + عکس

مدتها از شیوع پاندمی کرونا در جهان میگذرد. در این مدت زندگی همه مردم جهان تغییر کرده است. فعالیت ها و مشاغل زیادی از بین رفته اند و عادت های روزانه مردم دچار تغییر شده اند. یکی از این عادت ها ورزش کردن و فعالیت های ورزشی است که به دلیل قرنطینه و یا ترس از بیماری دچار وقفه شده اند. با رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن، مراکز ورزشی، باشگاه ها و سالن ها بازگشایی شده اند.هم صاحبان باشگاه ها باید پروتکل های تعیین شده را رعایت نمایند و همچنین ورزشکاران با رعایت نکاتی که کارشناسان تعیین کرده اند میتوانند از کرونا در امانن بمانند. در این مقاله ما روش های در امان ماندن از کرونا را بررسی کرده ایم. هم ورزشکاران باید نکاتی را رعایت کنند و هم باشگاه ها و سالن ها با وبسایت باشگام همراه باشید.

کرونا چیست؟

کرونا چیست؟

کرونا و یا همان ویروس کوید 19 (COVID-19) یک بیماری عفونی است که توسط ویروس SARS-COV-2 ایجاد میشود. اکثر افراد آلوده به این ویروس ، بیماری تنفسی خفیف تا متوسط را تجربه میکنند و بدون نیاز به درمان خاصی بهبود می یابند.با این حال برخی از مبتلایان به شدت بیمار میشوند و نیاز به مراقبت پزشکی دارند.افراد مسن و مبتلایانی که بیماری های پیش زمینه ای مانند بیماری قلبی و عروقی ، دیابت ، بیماری های مزمن تنفسی و یا سرطان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های جدی هستند. هر کسی ممکن است در هر رده سنی که قرار دارد به ویروس کوید-19 مبتلا شود ، بشدت بیمار شود و یا حتی فوت کند.


کرونا چگونه منتقل میشود

همانطور که میدانیم ، ویروس کوید-19 ریه بیمار را درگیر میکند. این بیماری اغلب از طریق تماس مستقیم و یا از طریق قطراتی که فرد مبتلا در هنگام سرفه و یا عطسه از دهانش پخش می کند به فرد دیگر انتقال می یابد. بیماری کوید-19 ، یک بیماری مسری است و به راحتی منتقل میشود ، برای در امان ماندن از این بیماری ، باید راه های پیشگیری را به درستی بدانیم  و با رعایت نکات توصیه شده پزشکان، به فعالیت های روزانه خود بپردازید.

بهترین راه برای پیشگیری

بهترین راه پیشگیری از این ویروس ، رعایت فاصله حداقل یک و نیم متری ، استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها با آب و صابون و یا استفاده از مایع ضدعفونی کننده است که شما و دیگران را دربرابر این ویروس مقاوم میسازد.

پروتکل های بهداشتی که در باشگاه باید رعایت شود

در دوران شیوع ویروس کرونا ، در صورت برگزاری مسابقات و یا جلسات تمرینی در باشگاه های ورزشی که حاوی محیطی بسته هستند باید نکات و پروتکل های بهداشتی بصورت جدی رعایت شود تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود. باشگاه های ورزشی موظف اند که نکات زیر را رعایت کنند:

  • تمامی لوازم ورزشی موجود در باشگاه را مرتب ضدعفونی کنند
  • بر رعایت فاصله فیزیکی بین بازیکنان نظارت داشته باشند و نکات بهداشتی را گوشزد کنند.
  • از ورود افراد بیش از ظرفیت به داخل باشگاه خودداری کنند
  • از تهویه مناسب برای جریان هوا استفاده کنند.
  • محلول ضدعفونی کننده در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.
  • دستگاه تب سنج در اختیار مربیان قرار بدهند تا هنگام ورود ورزشکاران، تب آنها را سنجیده و از ورود افراد مشکوک جلوگیری به عمل بیاید

تهویه مناسب و تعداد کم افراد در باشگاه مهمترین مواردی هستند که صاحبان یا باشگاه ها باید رعایت کنند. هوا در باشگاه ها و سالن باید جریان داشته باشد و مکنده وجود داشته باشد تا هوا خارج شود.ظرفت ها باید کمتر از حالت عادی باشد و تعدادی محدودی از ورزشکاران همزمان ورزش کنند.


نکاتی که ورزشکاران باید رعایت کنند

ورزشکاران هم موظفند نکاتی را رعایت کنند:

  • ورزشکاران باید سروقت مقرر در مکان های ورزشی حضور یابند و سروقت نیز مکان را ترک نمایند تا از تجمع جلوگیری شود
  • ورزشکاران باید  فاصله مناسب را با سایر ورزشکاران رعایت کنند
  • در صورتی که دستگاه های باشگاه بهم نزدیکند، در هنگام استفاده از دستگاه ها دقت کنند که فاصله دو متری با سایر ورزشکاران داشته باشند و استفاده از آن دستگاه را به وقت دیگری منتقل کنند
  •  تا حد امکان از تماس فیزیکی با مربیان یا ورزشکاران دیگر خودداری کنند
  • از ضدعفونی کننده هایی که باشگاه در اختیارشان قرار میدهد در ابتدا و در هنگام استفاده از دستگاه ها استفاده کنند
  • ماسک و دستکش های استفاده شده را در سطل آشغال انداخته و به هیچ وجه در محیط سالن ها و باشگاه ها رها نکنند

کلام آخر

پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان از زمین های ورزشی روباز استفاده کنید، یا اینکه سالنهای ورزشی را به صورت سانسی اجاره کنید و با دوستان خود که از سلامت آنها مطمئن هستید، به ورزش های گروهی بپردازید. برای اجاره سالن ورزشی میتوانید از وبسایت باشگام و صفحه اجاره سالن ورزشی اقدام به رزرو سالن کنید تا فقط با کسانی به سالن بروید که از پیش تست داده اید و یا با افراد آشنا ورزش کنید.اگر ساکن ارومیه هستید میتوانید از صفحه سالن ورزشی ارومیه اقدام به رزرو سالنهای فوتسال، والیبال و هندبال کنید تا در دوران کرونا با اطمینان خاطر از در امان ماندن از بیماری اوقات خوشی را با دوستانتان سپری کنید.