از کربوهیدرات های ساده پرهیز کنید

آیا در هفته گذشته توانسته اید کربوهیدرات های پیچیده ای به وعده های غذایی خود اضافه کنید و آیا کالری دریافتی شما پایدار است؟ بالا ، عالی ! یا حالا و بعد اشتباه کرده اید؟ لطفاً توجه داشته باشید ، اگر اشتباه کنید اشکالی ندارد ، واقعاً اینگونه نیست.

کربوهیدرات ها را تقریباً می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: ساده و پیچیده (چندگانه). در وبلاگ قبلی خود شما را به دنیای کربوهیدرات های پیچیده رساندم. امروز من شما را به کربوهیدرات های ساده ، طبیعی و تصفیه شده برسانم. و چرا باید آن را با اعتدال مصرف کنید.

"از حلقه معیوب جلوگیری کنید ،

کربوهیدرات های ساده

احساس گرسنگی سریعاً تکراری

هیچ کس نمی تواند در برابر این اصرار مقاومت کند

گرسنگی و اشتها معمولاً به قدری شدید است که نمی توانید در برابر میل به غذا خوردن مقاومت کنید. نتیجه آن یک چرخه معیوب در طول روز است.

خوردن بیش از حد کربوهیدرات ساده باعث جهش و افت قند خون می شود. این را بخاطر داشته باشید: به لطف ساختار "ساده" ، بدن شما کربوهیدراتهای ساده را خیلی سریع هضم می کند. در نتیجه ، آنها افزایش سریع قند خون شما را تضمین می کنند. بدن شما با ترشح مقادیر زیادی انسولین به این سطح قند خون بالا پاسخ می دهد.

سپس انسولین خیلی سریع گلوکز را از جریان خون خارج می کند که منجر به سطح قند بسیار کمی می شود. قند خون پایین همراه با احساس گرسنگی ، ضعف ، تغییر روحیه و کاهش انرژی است. گرسنگی و اشتها معمولاً آنقدر شدید است که نمی توانید در برابر میل به غذا خوردن مقاومت کنید. نتیجه آن یک چرخه معیوب در طول روز است.

"یک لیوان آب پرتقال حاوی 200 کالری است ،

یک نارنجی فقط 60 "

کربوهیدرات های ساده
وقتی صحبت از کربوهیدرات های ساده می شود ، غالباً منظور ما شکر تصفیه شده و محصولات ساخته شده از آرد سفید است. اما همه کربوهیدرات های ساده بد نیستند. تعدادی از آنها در طبیعت اتفاق می افتند. این قندهای طبیعی شامل فروکتوز (قندهای میوه) و لاکتوز (محصولات لبنی) است. کربوهیدرات های طبیعی ساده سالم هستند اما توجه ... تمام کربوهیدرات های ساده همان تأثیر را بر روی بدن شما دارند. بنابراین این موارد را نیز به میزان متوسط ​​می خورید ، به ویژه هنگامی که هدف شما از دست دادن حداکثر چربی است.

علاوه بر این ، باید در مصرف آب میوه نیز مراقب باشید. این بدان دلیل است که چگالی کالری بسیار بیشتر از خود میوه است. یک لیوان بلند آب پرتقال حدود 200 کالری دارد ، در حالی که یک پرتقال متوسط ​​فقط 60 کالری دارد. میوه در درجه اول به صورت کامل خورده شده است ، نه فقط آب آن. که به این معنی نیست که برای نوشیدن آب نباید صبح یک پرتقال را فشار دهید. مجاز است ، اما آن را به میزان متوسط ​​بنوشید.

"شما می توانید قند خون خود را با خوردن کربوهیدرات ساده ساده و کربوهیدرات های پیچیده تر ، با خوردن غذای غنی از فیبر بیشتر و با خوردن منظم کنترل کنید"

کربوهیدرات های طبیعی - تصفیه شده
تاکنون تفاوت بین کربوهیدراتهای ساده و پیچیده (چندگانه) ، کربوهیدراتهای غنی از فیبر و نشاسته را یاد گرفته اید. همه موارد مهم ، اما مهمترین تمایزی که باید در مورد کربوهیدرات ها ایجاد شود ، تفاوت بین کربوهیدراتهای طبیعی و تصفیه شده (تولید شده) است.

"محصولات ساخته شده از آرد سفید را نخورید"

از کجا می دانید که یک محصول خاص حاوی کربوهیدرات طبیعی یا تصفیه شده است؟
ساده: اگر محصول به شکل فعلی از زمین یا از درخت یا گیاه حاصل شود ، کربوهیدرات طبیعی است. در تمام موارد دیگر ، افراد ترکیب را تغییر داده و احتمالاً انواع مواد غیرضروری را به آن افزوده اند. در این صورت ما به وضوح با کربوهیدرات های تصفیه شده سر و کار داریم.

کربوهیدرات های تصفیه شده به معنای واقعی کلمه پیچیدگی خود را از دست داده و خاصیت کربوهیدرات های ساده را به خود اختصاص داده اند. نان تصفیه شده تهیه شده از آرد سفید توسط بدن شما همانند قندها پردازش می شود. بنابراین توصیه می شود از محصولات آرد سفید استفاده نکنید. نمونه این ماکارونی سفید ، نان سفید و سایر محصولات حاوی آرد سفید زیاد است.

"آیا می خواهید برای همیشه لاغر شوید؟

سپس مقدار مناسب کالری بخورید ،

بدن خود را تغذیه کنید و غذای سالم بخورید! "

تکالیف این هفته:
به کالری دریافتی خود ادامه دهید و یاد بگیرید که کربوهیدرات های تصفیه شده - از ساده - و طبیعی را از هم متمایز کنید. برای از دست دادن چربی بدن ، افزایش متابولیسم و ​​سطح انرژی خود ، باید تفاوت این کربوهیدرات ها را بدانید! خودت بساز