بهترین بازیکنان فوتسال جهان

10 بازیکن که از آنها بعنوان بهترین بازیکنان فوتسال جهان نام میبرند + عکس + فیلم

امروز میخوایم در باره 10 بازیکن برتر تاریخ فوتسال حرف بزنیم . این ده بازیکن جزو بهترین بازیکنان فوتسال جهان هستند و بارها جایزه بهترین بازیکن فوتسال جهان را دریافت نموده اند. 

معرفی رشته ورزشی فوتسال

فوتسال یک رشته ورزشی سالنی است که شبیه به فوتبال است با این تفاوت که زمین بازی و تعداد بازیکنان در فوتسال متفاوت است و قوانین آن فرق می کند. بعلت اینکه زمین رشته ورزشی فوتسال کوچکتر از زمین رشته ورزشی فوتبال است ، بازیکنی موفق است که علاوه بر مهارت های فردی ، مهارت بازی تیمی را نیز داشته باشد. بازیکنان فوتسال بسیار تکنیکی تر از بازیکنان فوتبال هستند بعلت اینکه تراکم بازیکنان در زمین زیاد است و محبور هستند مهارت خود را به خلاقانه ترین حالت ممکن نمایش دهند.

بهترین بازیکنان فوتسال جهان

بهترین بازیکنان فوتسال در واقع بازیکنانی هستند که از مهارت های خارق العاده ای برخوردارن و وظایف خود را در زمین بازی بخوبی انجام داده اند و حتی سرنوشت تیمشان را عوض کرده اند!

10 بازیکن وجود دارد که در تمام نقاط جهان از این 10 نفر بعنوان بهترین بازیکنان فوتسال در طول تاریخ یاد میشود. علاوه بر بیوگرافی هر بازیکن و عکس ، برایتان ویدیو هایی از مهارت های این بازیکنان قرار داده ایم تا بیشتر به اسطوره بودن این بازیکنان در فوتسال پی ببرید.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: معرفی کامل علی دایی

 

10 بازیکن برتر تاریخ فوتسال جهان

عبارتند از:

  1. فالکائو

  2. مانوئل توبیاس

  3. ریکاردینیو

  4. کیکه بوند

  5. سرخیو لوزانو

  6. لئو هیگویتا

  7. شوماخر

  8. خاویر رودریگز

  9. شایاخمتوف

  10. استفانو مامارلا

به بررسی بیوگرافی هر یک بازیکنان میپردازیم

فالکائو

فالکائو

 

 

یکی از سرشناس ترین ، معروف ترین و تکنیکی ترین بازیکنان فوتسال کسی نیست جز الساندرو روسا ویرا که به فالکائو معروف است. فالکائو در سال 1977 بدنیا آمده و اهل کشور برزیل است. فالکائو در سال 2016 از دنیای فوتسال خداحافظی کرد . جالب اینجاست که آخرین بازی فالکائو در برابر تیم ملی کشورمان ایران بوده است و فالکائو میخواسته با برد ایران آخرین پیروزی خود را جشن بگیرد که به آرزویش نرسید و بازیکنان فوتسال کشورمان در این بازی هر چه داشتند رو کردند و تیم ملی برزیل را شکست دادند . بعد از اتمام بازی ، بازیکنان کشورمان بجای رفتن به رختکن و گرفتن جشن در کنار فالکائو ماندند و در مراسم خداحافطی فالکائو شرکت کردند. بازیکنان تیم ملی کشورمان برای بزرگداشت این ستاره فوتبال او را به هوا پرتاب کردند و اینکار فرهنگ ورزشی ایرانیان را به عموم جهان نشان داد.

مانوئل توبیاس

مانوئل توبیاس

مانوئل توبیاس دا کروز جونیور متولد 7 آوریل 1971 در کشور برزیل است . مانوئل بعنوان یک مدافع توانسته بخوبی بدرخشد و عناوین مختلفی را کسب نماید. مانوئل در طول دوران فعالیت ورزشی خود در 4 دوره از مسابقات جام جهانی فوتسال شرکت کرده است و 43 گل به ثمر رسانده است. در سال های 2000 ، 2001 و 2002 مانوئل بهترین بازیکن سال فوتسال شده است و جزو بهترین گلزنان جام جهانی فوتسال است .

ریکاردینیو

ریکاردینیو

 

 

ریکاردو فیلیپه داسیلوا براگا معروف به ریکاردینو زاده 3 سپتامبر 1985 در کشور پرتغال است. ریکاردینو نیز مانند فالکائو جزو بهترین و تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتسال است . او هم اکنون برای باشگاه آسنیر ویلنوور کشور فرانسه و برای تیم ملی پرتغال بازی میکند. ریکاردینو 6 بار توانسته عنوان بهترین بازیکن فوتسال جهان را برای خود اختصاص دهد. ریکاردینیو تنها بازیکنی است که بیشتر از 4 بار برنده این جایزه شده است.او در سال 2021 بعد از اجرای آخرین نمایش خود در مسابقات جام جهانی عنوان بهترین بازیکن این مسابقات را از آن خود کرد و توپ طلا دریافت کرد. ریکاردینیو علاوه بر توپ طلا چندین بار برنده کفش طلا شده است . بدون شک او بهترین بازیکن تاریخ فوتسال است

کیکه بوند

کیکه بوند

کیکه متولد 4 می 1978 در کشور اسپانیاست که پست مدافع بازی میکرد . کیکه در سال 2009 بهترین بازیکن فوتسال جهان شد . او در دوران فعالیت حرفه ای خود توانست عنوان بهترین مدافع فوتسال را نیز کسب کند.

سرخیو لوزانو

سرخیو لوزانو

سرجیو مارتینز لوزانو متولد 9 نوامبر 1988 در کشور اسپانیاست. سرخیو 33 ساله هم اکنون در تیم بارسلونا مشغول به بازی است . سرخیو توانست در سال 2013 عنوان بهترین بازیکن فوتسال جهان را کسب نماید.

لئو هیگویتا

لئو هیگویتا

 لئوناردو د ملو ویرا بازیکن قزاقستانی-برزیلی است که در 6 ژوئن 1986 در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل بدنیا آمد. لئو بعنوان بازیکن در تیم ملی قزاقسان بازی میکند و بعلت توانایی لئو در گلزنی ملقب به هیگویتا شده است . لئو 4 بار بعنوان بهترین دروازه بان فوتسال انتخاب شده است.

شوماخر

شوماخر

فلاویو سرجیو ویانا معروف به شوماخر بازیکن فوتسال اهل برزیل است. او بعنوان بهترین بازیکن فوتسال در سال 2008 انتخاب شد . نام مستعار او برگرفته شده از هارالد شوماخر دروازه بان فوتبال آلمان است.

خاویر رودریگز

خاویر رودریگز

خاویر رودریگز نبردا متولد 26 مارس 1974 در کشور اسپانیاست. خاویر در پست وینگر بازی کرده و نمایش خارق العاده ای از خود در سال 2004 تا 2005 بجا گذاشت و همین امر باعث شد او در سال 2005 عنوان بهترین بازیکن فوتسال جهان را به خود اختصاص دهد.

شایاخمتوف

شایاخمتوف

ولادیسلاو شایاخمتوف بازیکن روسی است که در 25 اوت سال 1981 بدنیا آمده است. شایاخمتوف هم بازیکن فوتسال و هم بازیکن فوتبال است و توانسته در سال 2007 عنوان بهترین بازیکن جهان را به خود اختصاص دهد.

استفانو مامارلا

استفانو مامارلا

استفانو متولد 3 فوریه 1984 در کشور ایتالیاست. استفانو در طول فعالیت های ورزشی خود تیم های بسیاری عوض کرده و موفق شده در سال 2008 برنده دستکش طلایی جام جهانی فوتسال شود.

 

کلام آخر

همانطور که دیدیم هیچکدام از بازیکنان فوتسال در اوج باقی نمانده اند بعد از مدتی بازیکن دیگری جای آنها را پر کرده است ، چه خوب است که ورزشکاران رقابت سالم داشته باشند و بجای توهین به یکدریگر اخلاق ورزشی را پاس بدارند. بهترین بازیکنان فوتسال جهان بازیکنانی نیستند که فقط برنده توپ طلا شده باشند بلکه بهترین بازیکنان جهان کسانی هستند که خاطره خوبی برای مردمان کشورشان و جهانیان  از خود بجا گذاشته اند.

اگر با قوانین ورزش فوتسال آشنا نیستید میتوانید از مقاله تمام قوانین بازی فوتسال با این رشته آشنا شوید و باید بدانید هیچوقت برای شروع دیر نیست . اگر علاقه خود را دنبال کنید حتما در آن رشته موفق خواهید شد.

برای رزرو سانس های ورزشی مختص رشته فوتسال میتوانید از قسمت سالن ورزشی سایت باشگام اقدام به رزرو سانس های ورزشی کنید.