بهترین-بازیکنان-هندبال-ایران

بهترین بازیکنان هندبال ایرانی؟ معرفی کامل همه ستاره و لژیونر های هندبال ایران + عکس ...

بهترین بازیکنان هندبال ایران

بهترین های هندبال چه کسانی هستند؟ ما همیشه بدنبال پیدا کردن بهترین های رشته مورد علاقه خود هستیم تا بیوگرافی آنها را بخوانیم و آنها را الگوی خود قرار دهیم اما اینکه ما بر اساس نتایج این بازیکنان مقایسه را انجام دهیم کاملا اشتباه است و مقایسه غلطی را انجام داده ایم . کیفیت بازی و قدرت بدنی این بازیکنان و هوش آنها میتواند در مقایسه شما اثر داشته باشد . بازیکنانی که لژیونر هستند و در لیگ های معتبر اروپایی بازی میکنند در مقابل بهترین های جهان قرار دارند و اگر نتایج درخشانی کسب نکرده اند بعلت این نیست که افت کرده اند و یا بازیکن خوبی نیستند بلکه آنها همچنین در بین بهترین های جهان هستند و توپ میزنند . 

بهترین-بازیکنان-هندبال-ایران

تاریخچه هندبال در ایران

در سال 1344 دکتر امیر تاش پس از اتمام دوره تحصیلات خود در رشته تربیت بدنی ، از فرانسه به ایران آمد . او از طریق گفتمان های بسیار توانست با کمیته ملی المپیک ارتباط گرفته و اجازه تاسیس فدراسیون هندبال را برای اولین بار در ایران بگیرد. با این کار مقدمات پیدایش ورزش هندبال در کشورمان ایران فراهم شد. ورزش هندبال در ایران بصورت 7 نفره آغاز شد و بعد ها قوانین و شرایط بازی با قوانین فدراسیون بین المللی هندبال هماهنگ شد .در سال 1352 با توجه به پیگیری بازیکنان و مربیان هندبال سازمان تربیت بدنی وقت به این موضوع توجه کرد.

سرانجام در سال 1354 فدراسیون هندبال ایران تاسیس گردید و مهندس هارون مهدوی اولین رییس فدراسیون تازه تاسیس هندبال شد.

ایران چندین بار میزبان مسابقات مختلف هندبال بوده است. ایران میزبان دومین ، چهارمین و هفتمین جام باشگاه های آسیا در اصفهان بوده است . علاوه بر آن ، یازدهمین دوره قهرمانی جوانان آسیا نیز در شهر مشهد در دهه 90 برگزار شد.

همچنین ایران میزبان چهارمین دوره مسابقات جام ملت های آسیا در اصفهان نیز بوده است.

بهترین هندبالیست های ایرانی ؟

ورزش هندبال در ایران بعلت شرایط پر فراز و نشیب اش ، دچار دگرگونی های فراوانی شده است ولی در حین این تغییرات ستاره هایی را به دنیای هندبال جهان معرفی کرده است . این ستاره ها از دل سنگ بیرون آمده اند . باید قبول داشته باشیم که زمان رشد این بازیکنان امکانات پیشرفته ای مانند امروز وجود نداشت و همواره با کمبود بودجه مالی و امکانات ورزشی مواجه بودند ولی تسلیم نشدند و جنگیدند.

الله-کرم-استکی

الله کرم استکی

الله کرم استکی متولد 30 اسفند سال 1366 در شهر اصفهان است . الله کرم در پست پخش بازی میکند و توانسته افتخارات زیادی را کسب نماید.الله کرم استکی برادر سجاد استکی میباشد. او در 2 دوره بازی های آسیایی سال 2006 و 2010 با پیراهن تیم ملی ایران به میدان رفته است و توانسه است یک مدال نقره را بدست بیاورد. همچنین در مسابقات قهرمانی هندبال مردان آسیا در سال 2014 تواسنت همراه با تیم ملی ایران مدال برنز را کسب نماید. ولی متاسفانه از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2016 بازماند.

االله کرم هم اکنون مشغول به بازی در تیم دینامو بخارست کشور رومانی میباشد.

سجاد-استکی

 سجاد استکی

سجاد متولد 23 آوریل 1990 در شهر اصفهان است. سجاد در بازی های آسیایی سال 2010 توانست با تیم ملی ایران مدال نقره را و در مسابقات قهرمانی مردان سال 2014 توانست مدال برنز را کسب نماید . سجاد استکی در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2015 و مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2016 در ترکیب تیم ملی حضور داشت.

افتخارات سجاد استکی

مرد سال هندبال ایران در سال 1394

پدیده هندبال اروپا در سال 2016

قهرمانی لیگ باشگاه های رومانی در فصل 2017-2016

قهرمانی جام حذفی رومانی در فصل 2017-2016

قهرمانی ناسیونال لیگ رومانی در فصل 2017-2016

نایب قهرمانی انتخابی المپیک در سال 2015

سجاد برادر کوچکتر الله کرم استکی ست که عنوان پدیده لیگ قهرمان اروپا را کسب کرده است . سجاد سابقه حضور در اشتووتکارت آلمان را دارد و در تیم دیناموبخارست در کنار برادرش الله کرم استکی بازی میکرد. او با عملکرد فوق العاده خودش توانست بدرخشد و حتی از تیم بارسلونای اسپانیا نیز پیشنهاد دریافت کرد. سجاد هم اکنون در باشگاه هندبال ال-عربی کشور کویت مشغول به بازی است.

علیرضا-استکی

سید علیرضا موسوی

سومین بازیکن ایرانی که در تیم دیناموبخارست بازی میکند سید علیرضا موسوی است.علیرضا موسوی در پست خط زن بازی میکند و عضو تیم ملی هندبال ایران است.

علیرضا موسوی متولد 27 آوریل 1990 در مبارکه است. موسوی در چهار دوره از مسابقات قهرمانی مردان آسیا حضور داشته است .  در سال 2014 علیرضا موسوی توانست همراه با تیم ملی هندبال ایران مدال برنز را در این مسابقات کسب نماید . همچنین در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2015 و مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2016 نیز در ترکیب تیم ملی حضور داشته است.

محسن-باباصفری

محسن باباصفری

محسن باباصفری متولد 28 ژوئن سال 1987 در خمینی شهر ایران است. محسن باباصفری ملی پوش هندبال کشورمان ایران بوده و کاپیتان تیم ملی است. او هم اکنون در تیم بوزائو بازی مکیند.

باباصفری در مسابقات قهرمانی هندبال جهان در سال 2015 در ترکیب تیم ملی حضور داشت و عملکرد بسیار خوبی را از خودش نشان داد. این اولین بار بود که تیم هندبال کشورمان به این مسابقات صعود میکرد.

پویا-نوروزی-نژاد

پویا نوروزی نژاد

پویا نوروزی نژاد 23 ژوئن سال 1994 در شهر اردبیل ایران است . پویا نوروزی نژاد ، هندبالیست ملی پوش کشورمان در پست پخش بازی میکند و هم اکنون در تیم شافهاوزن سوئیس مشغول به فعالیت است . او سابقه بازی در معتبر ترین لیگ هندبال یعنی لیگ آلمان را دارد. او نیز جزو ستارگان تیم ملی هندبال ایران است.

سعید-حیدری-راد

سعید حیدری راد

سعید حیدری راد متولد 22 سپتامبر سال 1990 در شهر سلسله ایران است. سعید حیدری راد بدون شک جرو بهترین دروازه بان های تاریخ هندبال ایران است . او هم اکنون در کنار الله کرم در تیم دیناموبخارست رومانی بازی میکند.

افشین-صادقی

افشین صادقی

بغل زن تیم ملی کشورمان یعنی افشین صادقی متولد 25 اسفند 1372 در کرمان ایران است. افشین صادقی که سابقه حضور در تیم گوساوو سوئیس را نیز در کارنامه دارد ، در این فصل در تیم بیکوز ترکیه توانسته نتایج درخشانی را کسب نماید.

 

کلام آخر

آیا بهترین بازیکنان هندبال جهان ، در کنار بهترین بازیکنان ایران قرار میگیرند یا در مقابل آنها؟ کسی چه میداند چه اتفاقی در انتظار ستاره های تیم ملی هندبال است . ولی درخشش ستاره های ملی پوش کشورمان همچنان ادامه خواهد داشت و قله های افتخار را فتح خواهند کرد. این بازیکنان به سختی به این موفقیت ها رسیده اند و این نشانگر تلاش بی وقفه این بازیکنان است و بی شک این تلاش ها نتیجه خواهد داد.

برای ثبت نام در کلاس های هندبال و یا رزرو سالن ورزشی از طریق سایت ما اقدام کنید. باشگام برای شما بهترین و با کیفیت ترین فرصت ورزشی را ارائه میدهد.