تاریخچه ژیمناستیک | فواید ژیمناستیک برای کودکان

تاریخچه کامل رشته ورزشی ژیمناستیک را اینجا بخوانید . آغاز رشته ورزشی ژیمناستیک کی و کجا بوده ؟ آیا ژیمناستیک برای کودکان مفید است ؟

تاریخچه رشته ورزشی ژیمناستیک

 

تاریخچه ژیمناستیک

 

ژیمناستیک gymnastics چیست؟

 

ژیمناستیک ورزشی است که شامل یک سری تمرینات بدنی میباشد . این تمرینات بشدت به تعادل ، قدرت ، انعطاف پذیری ، چابکی ، هماهنگی ، فداکاری و استقامت نیاز دارند . همانطور که بار ها در تلوزیون مشاهده کردیم ، افرادی که در رشته ورزشی ژیماستیک فعالیت میکنند و یا به اصطلاح ژیمناستیک کار هستند ، از فیزیک و انعطاف بدنی بالایی برخوردار هستند که به آنها کمک میکند حرکات ژیمناستیک را بخوبی اجرا کنند. اجرای این حرکات باعث رشد بازو ها ، پا ها ريال شانه ها ، عضلات تحتانی ، عضلات قفسه سینه و شکم میشود .

ریشه پیدایش رشته ورزشی ژیمناستیک به یونان باستان برمیگردد. یونانیان باستان از مهارت هایی در اسب سواری برخوردار بودند که بعد ها  به مهارت های اجرایی در سیرک ها تبدیل شد.

 

تاریخچه ژیمناستیک

 

تاریخچه رشته ورزشی ژیمناستیک

 

ریشه کلمه ژیمناستیک از واژه  γυμνάζω که یک واژه یونانی است و به معنای تمرین برهنه است گرفته شده است .  در یونان باستان ورزشکاران تقریبا لخت به اجرای حرکات نمایشی میپرداختند ، به همین علت نام این ورزش را اینگونه نام گذاری کرده اند. شهر های آتن و اسپارتا در یونان ، محل تولد این رشته بودند . اولین نفری که جرقه پیدایش رشته ژیمناستیک را زد ، شخصی بنان فیلوستراتوس بود . در دوره های بعدی از ورزش ژیمناستیک برای افزایش آمادگی جنگجویان در یونان باستان استفاده میشد . سپاه یونانیان بخاطر وجود این ورزش توانسته بودند به جنگجویانی خبره و مهار تبدیل شوند. در یونان باستان ، آمادگی جسمانی یک ویژگی مهم برای مردان و زنان آن دوران بود .

پس از فتح شدن یونان توسط رومیان در سال 146 قبل از میلاد ، ژیمناستیک بیشتر شناخته شد و رسمیت گرفت . این ورزش در سرتاسر امپزاطوری برای آموزش مردان برای جنگ استفاده میشد . فیلوستراتوس که خالق این رشته بود اذعان داشت که این ورزش بر اساس خزد است و کاملا قابل قیاس با فسلفه ، شعر ، موسیقی ، هندسه و نجوم است . به تدریج ژیمناستیک به یک ورزش که فردی تر بود و زیبایی شناختی بیشتری داشت تبدیل شد.  این ورزش نماد نظم و انظباط و سختگیری بود .

 

تاریخچه ژیمناستیک

 

Francisco Amorós y Ondeano در 19 فوریه سال 1770 در شهر والنسیا وافع در کشور اسپانیا بدنیا آمد و در 8 اوت سال

1848 در پاریس در گذشت . این شخص با شکستن رکورد و ها و تمرکز بر روی قدرت فردی توانست رشته ورزشی ژیمناستیک را

بهبود ببخشد. او یک سرهنگ اسپانیایی بود و اولین کسی بود که ژیمناستیک آموزشی را در فرانسه معرفی میکرد .

از آن طرف ، فردریش لودویگ یان که یک مرد آلمانی تبار بود ، جنبش ژیمناستیک را در آلمان و در سال 1811 آغاز نمود. حاصل

این جنبش اخترع میله های موازی ، حلقه ها ، میله های بلند ، اسب پومل و اسب خرک شد .

در سال 1820 چارلز بک و چارلز فولن آلمانی و جان نیل که اصالتا آمریکایی بود ، آغازگر پیدایش رشته ژیمناستیک در قاره آمریکا

بودند.چارلز بک در سال 1825 اولین سالن بدنسازی را در ایالت متحده آمریکا در نورث همپتون ،و در مدسه ماساچوست افتتاح کرد .

در پایان قرن نوردهم ، مسابقات ژیمناستیک مردان به اندازه ای محبوب بود که در اولین بازی های المپیک مدرن در سال 1896 گنجانده شد. در دهه 1950 ، در مسابقات ملی و بین المللی از سری رشته های گوناگون مانند ، طناب نوردی ، پرش از ارتفاع ، دویدن و... بعنوان ژیمناستیک استفاده شد.

 

تاریخچه ژیمناستیک

 

تا سال 1954 چهارچوب رشته ورزشی ژیمناستیک تکیمل شد و شکل گرفت . در این زمان کشور شوروی (روسیه کنونی) ژیمناستیک را با نمایش های بسیار منظم و دشوار به جهان نشان داد و جهان را شگفت زده نمود . روس ها گام بزرگی در راستای احیای ورزش باستانی ژیمناستیک برداشتند که تا امروز نیز ادامه داشته است . تلوزیون به اطلاع رسانی و گسترش فرهنگ ژیمناستیک کمک شایانی کرد . هم اکنون ، ژیمناستیک مردان و زینان مود توجه مردم جهان و مسابقات بین المللی است .

نمونه های بسیار جذاب و خارق العاده ای ورزش ژیمناستیک در این کشور ها وجود دارد .

در سال 2006 میلادی یک سیستم امتیاز دهی جدید ی برای ژیمناستیک در نظر گرفته شد و در سال 2009 میلادی این سیستم به روز رسانی شد و به 8 عنصر افزایش یافت . اگر بخواهیم ساده بگوییم در ورزش ژیمناستیک به رعایت این 8 عنصر و اجرای شکلیل و جذاب و مهارت بالا نمره میدهند.

 

این سوال برای من نیز پیش آمده بود ، این که :

 

ژیمناستیک برای کودکان مفید است ؟ فواید رشته ژیمناستیک برای کودکان

 

فواید رشته ورزشی ژیمناستیک برای کودکان

 

جواب این سوال کاملا قابل توجه است .  بله رشته ورزشی ژیمناستیک میتواند برای کودکان مفید باشد ولی چگونه؟

ژیمناستیک باعث افزایش هماهنگی و انعطاف پذیری عضلات در کودکان میشود .

ژیمناستیک باعث افزایش توانایی های اجتماعی کودک و تولد روحیه ورزشکاری در او میشود

ژیمناستیک باعث میشود کودک الگوی صحیح حرکت کردن را بیاموزد.

ژیمناستیک انظبط فردی و تلاش کودک و مقاومت او را در مقابل سختی ها دو چندان میکند.

ژیمناستیک باعث میشود کودک هدف داشته باشد.

ژیمناستیک قدرت بدنی کودک را بالا میبرد.

 

فواید رشته ورزشی ژیمناستیک برای کودکان

 

ژیمناستیک دارای فنون خارق العاده ای است که کودک میتواند در آینده و حتی در رشته های مختلف ورزشی از آنها استفاده کند.

ژیمناستیک سلامتی کودک شما را تضمین میکند

ژیمناستیک بعلت جلب توجه اطرافیان میتواند بهترین سرگرمی برای کودک شما باشد.

 

کلام آخر

همانطور ک میدانید بدن افراد در کودکی بسیار نرم است و به  راحتی میتوانند به هم طرف که بخواهند خم بشوند ولی به تدریج همه ما این انعطاف را از دست میدهیم . بهترین راه حفظ این انعطاف ژیمناستیک است . امروز تاریخچه ژیمناستیک را خواندیم و فهمیدیم که ژیمناستیک به قدری مهم و تاثیر گذار بوده که برای آموزش سربازان جنگی استفاده میشده و در سرنوشت جنگ ها و کشور ها تاثیر داشته است . پس همچین ورزش ارزشمندی را نباید دست کم بگیرید و ژیمناستیک جزو رشته های جهانی و المپیکی است ، بنابراین خیالتان راحت باشد . شما در این ورزش میتوانید تا فتح قله های جهان پیش بروید بدون آنکه محدودیتی داشته باشید .

ما در سامانه رزرواسیون اینترنتی سانس های ورزشی (سامانه باشگام) بستری برایتان فراهم نموده ایم که آنلاین و غیر حضوری اقدام به رزرو سالن های ورزشی و یا ثبت نام در کلاس های ورزشی کنید بی آنکه زحمتی به خود داده باشد .

برای رزرو سالن های ورزشی میتوانید به صفحه سالن ورزشی سایت مراجعه کنید .