فناوری های تناسب اندام در سال 2022

از ساعت‌های هوشمند گرفته تا هدفون‌های تصفیه‌کننده هوا و تجهیزات تناسب اندام متصل به هم، در اینجا برخی از جدیدترین ابزارهای تناسب اندام برای سال جدید را معرفی میکنیم.

اگر از پوشیدنی تناسب اندام برای ردیابی تمرینات خود استفاده نمی کنید، ممکن است جدیدترین فن آوری ورزشی شما را به شروع به کار وادار کند.

دکتر مایکل اسنایدر، استاد ژنتیک در دانشکده پزشکی استنفورد در کالیفرنیا که بر روی ابزارهای پوشیدنی تحقیق می‌کند، پیش‌بینی می‌کند که ساعت‌های هوشمند و سایر فناوری‌های پوشیدنی در سال 2022 تسلط خواهند یافت. سایر کارشناسان موافقند: فناوری پوشیدنی به عنوان برترین روند تناسب اندام در آخرین کالج آمریکایی انتخاب شد. نظرسنجی جهانی پزشکی ورزشی (ACSM) که در ژانویه 2022 منتشر شد.

دکتر اسنایدر می گوید: «فضای پوشیدنی به سرعت در حال رشد است. او این رشد را مدیون این واقعیت می داند که مردم بیش از هر زمان دیگری از سلامتی و تناسب اندام خود آگاه هستند و به آن علاقه مند هستند. او می گوید: «مردم از پوشیدنی ها نه تنها برای تناسب اندام، بلکه برای نظارت بر سلامت استفاده می کنند.

ساعت‌های هوشمند - مانند آخرین گارمین که در زیر نشان داده شده است - می‌توانند برای پخش جریانی و دنبال کردن تمرین‌های مجازی، ردیابی پیشرفت شما، ارائه نکات ریکاوری و ارائه اطلاعات دیگر درباره وضعیت سلامتی شما با یک ضربه انگشت استفاده شوند.

روند دیگر در فناوری تناسب اندام که احتمالاً در سال 2022 ادامه خواهد داشت، تمرینات مجازی مرتبط تر است. در حالی که بسیاری از سالن های بدنسازی و استودیوهای تناسب اندام باز هستند، راه حل های تمرینی در خانه به این زودی ها از بین نمی روند. اسنایدر می‌گوید: «نگرانی‌های زیادی در مورد نوع omicron وجود دارد. او می‌گوید که مشکوک است که مردم همچنان به دنبال گزینه‌هایی هستند که به محل کارشان می‌رسد. "من فکر می کنم افرادی که به تنهایی ورزش بیشتری انجام می دهند، ادامه خواهند داد."

و در برخی موارد، تجهیزات تناسب اندام متصل جدید و بهبود یافته و برنامه‌های تمرینی متمرکز بر جامعه - در حالی که ممکن است جایگزین یک باشگاه سلامت یا استودیو بوتیک نشوند - ممکن است به تمرین‌های انفرادی کمک کنند تا احساس تنهایی کمتری داشته باشند.

در اینجا شش تکنیک برجسته تناسب اندام برای سال 2022 آورده شده است.

1 - ساعت هوشمند Garmin Venu 2 Plus

آخرین نسخه Garmin Venu ویژگی هایی را ارائه می دهد که انتظار دارید، مانند ردیابی تمرین، نظارت بر ضربان قلب، و پخش موسیقی، به علاوه ویژگی های پیشرفته ای که این ساعت را به سطح بعدی می برد. برخی از نکات برجسته شامل تمرینات متحرک روی صفحه است که می توانید دنبال کنید (ساعت از قبل با تمرینات بارگذاری شده است، اما می توانید موارد بیشتری را از برنامه Garmin Connect دانلود کنید)، یک نمایه فعالیت دقیق که به شما نشان می دهد با چه گروه های عضلانی کار کرده اید، یک حسگر اکسیژن خون که کلینیک کلیولند اشاره می کند که بدن شما چقدر اکسیژن را جذب می کند - این می تواند برای نظارت بر اینکه آیا در حال بهبودی از COVID-19 هستید یا بیماری های زمینه ای مانند دیابت، بیماری ریوی یا بیماری قلبی دارید، مفید باشد - و یک ویژگی سنی تناسب اندام که از چندین مورد استفاده می کند. اقداماتی برای تخمین اینکه آیا بدن شما جوانتر یا بزرگتر از سن تقویمی شما است. Venu 2 Plus به شما امکان می‌دهد وقتی با گوشی هوشمند خود جفت می‌شوید، تماس‌های تلفنی را مستقیماً از مچ دست خود برقرار کرده و دریافت کنید. همچنین می توانید گوشی خود را در جیب خود بگذارید و از دستیار صوتی برای ارسال و پاسخ به پیام های متنی استفاده کنید.  Garmin.com

2- پنل ریکاوری عضلات Lumaflex Body Pro Red Light

پنل ریکاوری عضلات Lumaflex Body Pro Red Light

Body Pro یک ابزار قابل حمل است که از نور قرمز درمانی و فناوری نور مادون قرمز برای کمک به درد عضلانی پس از تمرین استفاده می کند. درمان با نور قرمز و فناوری نور مادون قرمز دو شکل از درمان‌های غیرتهاجمی منبع نور هستند که گاهی اوقات برای درمان درد عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرند (طبق مقاله‌ای که در سال 2016 در مجله Biophotonics منتشر شد، تحقیقات در حال رشد برای حمایت از استفاده از آنها).

این ابزار یک دستگاه پزشکی کلاس 2 است که توسط FDA پاکسازی شده است، به این معنی که توسط آژانس برای استفاده مورد نظر از تسکین درد و بازیابی عضلات، ایمن و موثر تشخیص داده شده است. این یک پانل پلاستیکی ضدآب به اندازه یک ورق کاغذ است که به یک بند الاستیک متصل شده است و هر زمان که احساس درد یا درد عضلانی کردید می توانید آن را دور کمر، بازوها یا پاهای خود قرار دهید. طبق گفته سازندگان، هنگامی که روشن می شود، نور قرمز برای تسکین درد یک اینچ به بافت های شما نفوذ می کند، در حالی که نور مادون قرمز برای بازیابی عضلات در عرض 10 دقیقه به چهار اینچ نفوذ می کند. همچنین می توانید پیشرفت بازیابی خود را در برنامه همراه نظارت کنید. هر دستگاه دارای یک کیف محافظ، ضدعفونی کننده، شارژر، یک بند کوتاه و یک بند بلند است. Lumaflex.com

3- NOWATCH Awareable Wearable

NOWATCH Awareable Wearable

برخلاف سایر پوشیدنی ها، این یکی صفحه نمایش ندارد یا اعلان ارسال نمی کند. درعوض، NOWATCH استرس، خواب و فعالیت را ردیابی می‌کند و با برنامه‌ای در تلفن شما متصل می‌شود تا بتوانید در صورت آماده شدن، داده‌های کلیدی را مشاهده کنید. این ساعت از یک حسگر نور مادون قرمز (معروف به photoplethysmography یا PPG) برای اندازه گیری جریان خون استفاده می کند و اطلاعاتی در مورد سلامت قلب ارائه می دهد. همچنین از یک سنسور رسانایی پوست استفاده می‌کند که می‌تواند تشخیص دهد که پوست شما رسانای بهتری برای الکتریسیته می‌شود - یکی از راه‌هایی که بدن شما به استرس واکنش نشان می‌دهد. با افزایش رسانایی پوست، بدن شما کورتیزول (هورمون استرس) ترشح می کند. حسگر رسانایی پوست NOWATCH این تغییرات را اندازه گیری می کند تا بینش هایی را در مورد سطح استرس شما جمع آوری کند. با این اطلاعات، ساعت از الگوریتمی برای پیش بینی وضعیت ذهنی شما تا یک ساعت قبل استفاده می کند. نه، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که عصبانیت کودک شما یا بحران کاری چه زمانی خلق و خوی شما را خراب می‌کند. بر اساس سطح استرس فعلی‌تان پیش‌بینی می‌کند که آیا در آینده نزدیک احساس می‌کنید بیش از حد تحریک‌شده، کم‌تحریک‌شده یا متعادل هستید. دستگاه با لرزش به شما هشدار می دهد که در هنگام عدم تعادل، اقدامات لازم را برای مدیریت استرس انجام دهید. این موارد پیاده روی یا برخی تمرینات تنفسی را پیشنهاد می کند. Nowatch.com

4- دستگاه تصفیه هوا پوشیدنی Ible Tech Airvida E1 x هدفون حذف نویز

Ible یک شرکت فناوری است که مجموعه‌ای از دستگاه‌های پوشیدنی تصفیه‌کننده هوا را طراحی کرده است که با انتشار یون‌های منفی، آلرژن‌ها، باکتری‌ها، دود سیگار و برخی ویروس‌ها را از هوای اطراف کاهش می‌دهد. اکنون این شرکت مستقر در تایوان یک دستگاه تصفیه هوا با هدفون داخلی ساخته است. به این ترتیب، می‌توانید از هشت ساعت موسیقی با هدفون حذف نویز لذت ببرید و هوای خود را تصفیه کنید. این محصول در نمایشگاه Consumer Electronic Show (CES) در لاس وگاس در ماه ژانویه عرضه شد، اما طبق وب سایت این شرکت هنوز برای فروش در دسترس نیست.

5-دستگاه کوهنوردی متصل CLMBR

دستگاه کوهنوردی متصل CLMBR

ماشین‌های کوهنوردی عمودی ممکن است مرز بعدی تناسب اندام مرتبط باشند. CLMBR دارای یک مانیتور لمسی با فرمت بزرگ است که کلاس های درخواستی را ارائه می دهد (عضویت برای دسترسی به کلاس ها هزینه اضافی دارد) و معیارهای کلیدی مانند بالا رفتن عمودی پاها و رسیدن به اهداف تمرینی را نمایش می دهد. بر اساس اطلاعاتی که این شرکت در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی 2022 گزارش کرده است، حتی با وجود این همه نظارت بر داده ها، طراحی ساختاری باز دستگاه، صعود شما را مختل نمی کند.

کلینیک کلیولند خاطرنشان می کند که تمرینات کوهنوردی نسبت به تمرینات با ضربه بیشتر (مانند دویدن یا طناب زدن) فشار کمتری به مفاصل وارد می کند، بنابراین آنها می توانند یک انتخاب عالی برای تقویت عضلات قلبی و کل بدن برای افرادی که مشکلات مفصلی یا کمری دارند، باشند. فقط دستگاه را بخرید یا از بین سه بسته که شامل افزونه هایی مانند عضویت یک ساله در کلاس های مجازی، نوارهای مقاومتی، هالتر Bala Beam و وزن رایگان Bala Power Ring هستند، انتخاب کنید.

6 - اپلیکیشن Wondercise Studio

 اپلیکیشن Wondercise Studio

Wondercise Studio یک برنامه تناسب اندام تعاملی با یک شبکه اجتماعی است. مانند سایر برنامه‌های تناسب اندام، Wondercise به شما امکان می‌دهد صدها کلاس تمرینی تحت هدایت مربی را از تلویزیون یا تلفن هوشمند خود پخش کنید و کلاس‌های اصلی را ماهیانه اضافه کنید. اما این برنامه با دو بند ردیاب مچ‌بند (فروش جداگانه) جفت می‌شود که حرکات شما را در حین تمرین با مربی مقایسه کرده و بازخورد فوری ارائه می‌دهد. هنگامی که ردیابی عملکرد را شروع کردید، می توانید با دیگران تعامل و رقابت کنید تا بهترین امتیاز عملکرد را در تابلوی امتیازات در هر کلاس به دست آورید (بر اساس میزان هماهنگی حرکات خود با حرکات مربی اندازه گیری می شود). به‌علاوه، حداکثر چهار کاربر می‌توانند با هم تمرین کنند (استریم یک کلاس از یک دستگاه) و عملکرد آن‌ها را پیگیری کنند، به شرطی که همه باندهای ردیاب داشته باشند. این برنامه رایگان است (عضویت VIP با اشتراک ماهانه 9.99 دلار در دسترس است) و باندهای ردیاب در اواخر سال 2022 در دسترس خواهند بود.