معرفی کامل ورزش بدمینتون + قوانین 1402

معرفی ورزش بدمینتون را می توان با این جمله آغاز کرد: ورزش پر تحرک و پرطرفدار برای همه ی سنین. شما در هر سنی که باشید می توانید از وزرش بدمینتون لذت ببرید.

ورزش بدمینتون یکی از مفرح ترین ورزش ها برای خانم ها و آقایان و برای تمام رده های سنی است. شما در هر سنی که باشید، می توانید ورزش بدمینتون را انجام دهید.


بازی بدمینتون به صورت انفرادی و یا دوبل انجام می شود. بدمینتون را می توان در سالن های ورزشی، باشگاه ها و یا در فضای باز نیز انجام داد.
در این مقاله از سایت ورزشی باشگام به معرفی ورزش بدمینتون، زمین بدمینتون، لوازم مورد نیاز ورزش بدمینتون، قوانین این ورزش و ... خواهیم پرداخت.


با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با ورزش بدمینتون، با بهترین باشگاه های بدمینتون در تهران و سایر شهرهای ایران از جمله ارومیه آشنا شوید.
 

تاریخچه ورزش بدمینتون

 

ورزش بدمینتون در کشور هندوستان مرسوم بوده و بعد از اشغال هندوستان توسط انگلیس،این بازی توسط افسران انگلیسی تغییراتی پیدا کرده و سپس به انگلستان انتقال شده است. بازی بدمینتون امروزی در سال ۱۸۷۳ توسط یک اشراف زاده ی انگلیسی، ساکن منطقه ای به نام بدمینتون ابداع شده و در بین طبقه ی اشراف انگلستان به محبوبیت رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره ی تاریخچه بدمینتون می توانید به سایت ویکیپدیا مراجعه کنید.

 

زمین بازی بدمینتون

 

معرفی ورزش بدمینتون

 

زمین بازی بدمینتون مستطیلی شکل بوده. طول زمین 13.40 متر و عرض زمین 6.1 متر برای بازی دونفره و برای بازی یک نفره، عرض زمین 5.15 متر خواهد بود.
ارتفاع تور بدمینتون در مرکز زمین باید 1.52 متر باشد.
 

توپ بدمینتون

 

معرفی توپ بدمینتون

 

برای ورزش بدمینتون می توان از توپ بدمینتون پر و یا توپ های پلاستیکی استفاده کرد. البته برای بازی های رسمی از توپ های پر استفاده می شود. ولی برای تمرین کردن و یا مسابقات باشگاهی می توانید از توپ های پلاستیکی نیز استفاده کنید.
برای بازی بدمینتون در فضای باز می تواند از توپ پر و برای بازی های سالنی می توان از توپ پر و پلاستیکی استفاده کرد.
 

راکت بدمینتون

 

باشگاه بدمینتون در تهران

 

ورزش بدمینتون یک ورزش راکتی است که با راکت بدمینتون به توپ ضربه وارد می کنند. انتخاب راکت بدمینتون خوب یکی از دغدغه های اصلی بازیکنان بدمینتون است. برای بازیکن های حرفه ای بدمینتون، نوع بازی بازیکن،که دفاعی یا تهاجمی است، در انتخاب راکت بدمینتون تاثیر گذار خواهد بود. 

 

امتیازات بازی بدمینتون

 

برا مشخص شدن برنده در ورزش بدمینتون، باید 3 بازی متوالی انجام شود. کسی که 2 بازی از 3 بازی را برنده شده باشد، به عنوان برنده ی نهایی اعلام می شود.
هر بازی بدمینتون در 21 امتیاز پایان می یابد. اگر در امتیازات نهایی، هر دو بازیکن امتیاز 20 داشته باشند، برنده ی بازی کسی است که امتیاز 22 را کسب کند. به طور کلی می توان گفت در امتیاز 20 به بعد، اختلاف امتیاز دو بازیکن باید 2 امتیاز باشد تا یکی از طرفین بازی به عنوان برنده معرفی شوند.
 

 

انوع ضربه ها در ورزش بدمینتون

 

یکی از جالب ترین موضوعات در ورزش بدمینتون استفاده از ضربه های متفاوت در طول بازی است. تعداد ضربه ها در این بازی محدود است و شما میتوانید با یادگیری انواع ضربه ها در بازی بدمینتون به راحتی در زمین بدمینتون بازی کنید.
از مهم ترین ضربه ها در بازی بدمینتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرویس
  • تاس
  • بک هند
  • فور هند
  • اسمش
  • دراپ
  • نت

برای یادگیری اصولی این ضربه ها حتما باید زیر نظر یک مربی حرفه ای بدمینتون قرار بگیرید. در ادامه سعی می کنیم تعدادی از بهترین باشگاه های بدمینتون در تهران و شهرهای دیگر را معرفی کنیم.
 

قوانین بازی بدمینتون

 

برای یادگیری پایه و اساس هر ورزشی باید آموزش دید. اگر می خواهید به عنوان بازیکن بدمینتون فعالیت کنید، تعداد قوانینی که باید از این ورزش بدانید محدود تر از زمانی است که قرار است به عنوان داور این بازی شناخته شوید. از قوانین این بازی می توان به قوانین زدن سرویس و شروع بازی، قوانین امتیاز دهی، خطاهای بازی بدمینتون و .. اشاره کرد. اگر به عنوان بازیکن رشته ی ورزشی بدمینتون هستید، نگران نباشید این قوانین را به تدریج و در حین بازی کردن، یاد خواهید گرفت.

 

معرفی فدراسیون جهانی بدمینتون

 

سالن ورزشی بدمینتون

 

فدراسیون جهانی بدمینتون یا به اختصار BWF وظیفه برگزاری مسابقات جهانی بدمینتون، رنکینگ ورزشکاران و ترویج جهانی ورزش بدمینتون را به عهده دارد.
فدراسیون جهانی بدمینتون شامل 176 کشور عضو در 5 قاره ی دنیاست که ایران نیز یکی از کشورهای عضو در این فدراسیون جهانی می باشد.
برای مشاهده ی آخرین اخبار از ورزش بدمینتون می توانید به سایت BWF مراجعه کنید.

 

فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران

 

ورزش بدمینتون یکی از ورزش های پر طرفدار در بین مردن ایران است. ایران نیز دارای فدراسیون بدمینتون می باشد که زیر نظر فدراسیون جهانی به فعالیت های خود ادامه می دهد.
فدراسیون بدمینتون ایران واقع در تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب پلاک 12 بوده و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این فدراسیون نیز مراجعه کنید.
 

 

معرفی بهترین باشگاه های بدمینتون تهران

 

در تهران باشگاه های بدمینتون مختلفی وجود دارد که زیر نظر بهترین مربیان بدمینتون اداره می شود.


از بهترین باشگاه های بدمینتون تهران می توان به سالن ورزشی حجاب تهران، واقع در بلوار کشاورز، خ حجاب، روبروی درب شرقی پارک لاله
02188969138


از دیگر باشگاه های بدمینتون تهران، سالن بدمینتون توانیر در محله توانیر تهران و در خیابان نظامی گنجوی،خیابان پناه است.
09191007764
 

معرفی بهترین باشگا های بدمینتون ارومیه

 

نوجوانان و جوانان شهر ارومیه و مهاباد، علاقه ی زیادی به رشته ی بدمینتون دارند. از بهترین باشگاه های بدمینتون برای رده ی سنی کودکان و نوجوانان می توان به آکادمی بدمینتون ارومیه واقع در خیابان مافی فرهنگیان، خانه ی بدمینتون ارومیه در خیابان محراب و سالن بدمینتون خانه ی جوان در خیابان ساحلی اشاره کرد.

 

معرفی بهترین بازیکن بدمینتون جهان

 

سالن های ورزشی بدمینتون

 

از اسطوره های بدمینتون جهان در مردان می توان به لین دان، لی چونگ وی، توفیق هدایت، چن لانگ و ... اشاره کرد.
و از بهترین بازیکنان زن بدمینتون جهان نیز می توان به ساینا نهوال، تای تزو یینگ، کرولینا مارین، آکانه یاماگوچی اشاره کرد.
 

معرفی بهترین بازیکنان بدمینتون ایران

 

معرفی ورزش بدمینتون

 

از بهترین بازیکنان بدمینتون ایران می توان به علی شاه حسینی، نیکزاد شیری، ثریا آقایی، تمین عابد خجسته، فرزین خانجانی،سروش اسکندری، امیر جباری و ... اشاره کرد.

 

بهترین زمان شروع بازی بدمینتون

 

برای بازی بدمینتون محدودیت سنی وجود ندارد. شما در هر سن و سالی می توانید بدمینتون بازی کنید. اگر به باشگاه های بدمینتون سری بزنید، این گفته ی ما را تایید خواهید کرد. بازیکن های بدمینتون در تمام سنین در حال تمرین کردن هستند. اما اگر می خواهید به یک بازیکن برجسته و حرفه ای در وزش بدمینتون تبدیل شوید، توصیه می کنیم از سنین پایین و از کودکی یا خردسالی، یادگیری این ورزش را شروع کنید.

 

جمع بندی:


در این مقاله از سایت باشگام، سعی کردیم در مورد ورزش بدمینتون اطلاعات کلی و مختصری را در اختیار شما مخاطبان این مجله ی ورزشی قرار دهیم. بهترین باشگاه های بدمینتون در تهران و سایر شهرها مانند ارومیه را معرفی کرده و اطلاعات این سالن های ورزشی را در اختیار شما قرار داده ایم. 
برای شروع بدمینتون می توانید به نزدیک ترین سالن ورزشی بدمینتون معرفی شده مراجعه کنید.