معرفی کامل هادی چوپان

معرفی کامل هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا سال 2023 + بیوگرافی

هادی چوپان

هادی چوپان متولد ۴ مهر ۱۳۶۶ در سپیدان، استان فارس است .

او در سال ۱۳۷۹ (۱۳ سالگی) بدن‌سازی و پرورش اندام را آغاز کرد. در نوجوانی گچکار بود و کنار دست برادر بزرگ‌ترش حسن کار می‌کرد. برادرش از مشوقان اصلی او در رسیدن به قهرمانی بود. پس از گذشتِ سه سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای، به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد. در سال ۱۳۸۴ نخستین مدال ملی خود را به‌دست آورد. چوپان پس از تجربه کردنِ شکست‌ها و پیروزی‌های بسیار، چندین بار موفق به کسبِ عنوان قهرمانی و نایب‌ قهرمانی شده‌است.

هادی چوپان در مستر المپیا 2023 (سال 1402 ایران)

هادی چوپان، قهرمان زیبایی‌اندام، بار دیگر به فینال رقابت‌های مستر المپیا راه یافت.

در دور مقدماتی این مسابقات به میزبانی اورنج کانتی، هادی چوپان مدافع عنوان قهرمانی، با تأیید قضات به سرداوری استیو واینبرگر مجدداََ فینالیست شد.

او بامداد یکشنبه برای تکرار طلای خود همراه با رقبایش به روی صحنه می‌رود. درک لانسفورد از آمریکا که نایب قهرمان پارسال است به اتفاق سامسون دائودا از انگلیس (قهرمان آرنولد کلاسیک) حریفان چوپان در دور نهایی هستند.

هادی چوپان نایب‌ قهرمان مستر المپیا 2023

هادی چوپان، قهرمان سال گذشته رقابت‌های مسترالمپیا، عنوان نایب‌ قهرمانی این رقابت‌ها را در سال ۲۰۲۳ در کالیفرنیای آمریکا از آن خود کرد.

او در رقابت با درک لانسفورد و سامسون دائودا موفق به تکرار عنوان قهرمانی سال گذشته خود نشد و به مقام دوم رسید و در نهایت درک لانسفورد آمریکایی موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

هادی چوپان پس از آن که مدال نقره گرفت و از رسیدن به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها بازماند و لانسفورد آمریکایی به عنوان قهرمان این مسابقات و برنده ۴۰۰ هزار دلار جایزه مسترالمپیا اعلام شد، در اعتراض به رای داوران، صحنه مسابقات را ترک کرد و از گرفتن عکس دسته جمعی امتناع کرد.

هادی چوپان بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی در پستی اعتراضی نوشت: شرمنده و سرشکسته مردم و ملت میهنم شدم. با تمام دنیا جنگیدم و قدرتم به همه چیز رسید به جز آن خنجری که نفهمیدم از کجا به پهلویم فرو رفت.

 

مسابقات مسترالمپیا 2022

 

مسابقات مسترالمپیا 2022 با شگفتی سازی بزرگ هادی چوپان و کسب عنوان اول به همراه دریافت جایزه قهرمان مردم به پایان رسید. این موضوع اتفاقی تاریخی در بدن‌سازی ایران به‌شمار می‌رفت چراکه تنها بدن‌ساز ایرانی که توانسته بود از ایران به مستر المپیا برود و رقابت کند، بیت‌الله عباس‌پور بود که در پایان هفدهمین مرد مستر المپیا در سال ۲۰۱۳ لقب گرفت .

مسابقات مسترالمپیا 2022

بیوگرافی هادی چوپان (زندگینامه ورزشکاران)

هادی چوپان از ۱۳ سالگی بدنسازی را آغاز کرده است و در سال های اخیر موفق شده به قله های جهانی این ورزش دست پیدا کند. هادی چوپان عضو با سابقه ی تیم ملی ایران است و با این تیم افتخار آفرینی های بزرگ و چشمگیری داشته است. هادی همچنان ساکن شیراز است و در حال حاضر یک باشگاه مجهز بدنسازی را در این شهر مدیریت می کند.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاع از زندگی نامه هادی چوپان در ادامه با ما همراه باشید.

دوران کودکی و نوجوانی هادی چوپان

متولد چهارم مهرماه سال ۱۳۶۶ در سپیدان شیراز است. هادی در سال های نوجوانی گچکار بوده است و کنار دست برادر بزرگترش حسن کار می کرد. برادری که همیشه استاد و مشوق هادی در مسیر بدنسازی بوده است. هادی چوپان از کودکی گوش هایش ضعیف بود، اما این ضعف هرگز نتوانست مانع رسیدن او به اهداف بزرگش در زندگی شود.

بیوگرافی هادی چوپان

شروع فعالیت بدنسازی و پرورش اندام هادی چوپان

او در نوجوانی گچکار بود و کنار دست برادر بزرگ‌ترش حسن که مشوق اصلی اش بود کار می‌کرد.

از ۱۳ سالگی فعالیت خود را در زمینه پرورش اندام بطور حرفه ای شروع کرده و با تلاش و پشتکار توانسته مقام های زیادی در داخل و خارج از کشور دست پیدا کند .

گرگ ایرانی پس از گذشتِ سه سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد.

هادی چوپان ۱۸ سال مستمر در رشته ی بدنسازی فعالیت داشته است. او در این سال ها با شکست ها و پیروزی های بسیاری روبرو شده؛ اما همیشه به یک اصل در زندگی اش اعتقاد داشته است: «هرگز دست از تلاش برندار!» هادی پر تلاش پس از گذشت سه سال از آغاز فعالیت حرفه ای خود به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد.

او با 110 کیلوگرم وزن و 168 سانتی متر قامت؛ زنگ خطر را برای حریفان نامدار خود در این رشته به صدا در آورده است. او خود را گرگ ایرانی نامیده؛ و اعتقاد دارد هرگز در برابر زندگی و مشکلات آن رام نخواهد شد. هادی چوپان در سال های اخیر امید اول ایران برای قهرمانی در مسابقات مستر المپیای آمریکا است. امیدی که جامعه بدنسازی تا پیش از آن به مرحوم بیت الله عباس پور داشت. هادی در رابطه با ابعاد بدنش جمله جالبی دارد که بارها آن را تکرار کرده است. «من متر به تنم نمی زنم».

علاقه مندان بدنسازی با کمی جستجوی نام هادی چوپان به زبان انگلیسی، جایگاه او را بهتر درک خواهند کرد. هادی در سال های اخیر بسیار مورد توجه فضای رسانه ای دنیای بدنسازی بوده است. مجله معتبر Generation Iron در سال 2017 هادی چوپان را به عنوان مرد سال بدنسازی جهان معرفی کرد. این مجله همچنین مربی هادی؛ هنی رامبد را هم به عنوان مربی سال بدنسازی جهان معرفی نمود.

مهم‌ترین مسابقات هادی چوپان


هادی در مسابقات کشوری، بارها توانست به مقام‌های قهرمانی و نایب‌ قهرمانی دست یابد؛ اما او دستاوردهایی بزرگ‌تر از این را می‌طلبید.

بیوگرافی هادی چوپان


هادی چوپان در مسابقات سن مارینو


در مسابقات سنگین‌وزن سن مارینو، هادی چوپان توانست به مقام دوم دست پیدا کند.
نکته جالب در مورد قهرمان مسابقات سن مارینو به‌ عنوان رقیب هادی چوپان، این است که ۳۷ کیلوگرم سنگین‌تر از هادی بود.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: معرفی کامل علی دایی


هادی چوپان در مسابقات مستر المپیا


هادی چوپان در مسابقات مستر المپیای پرتغال، با مربیگری هنی رامبد حضور یافت.

در این مسابقات بسیاری از اسطوره‌های مستر المپیا شرکت داشتند؛ اما هادی توانست موفق به کسب مدال طلا شود.

این قهرمانی یکی از بزرگ‌ترین گام‌های او برای قهرمانی‌های بعدی به‌حساب می‌آید.
قبل از هادی، تنها بدنساز ایرانی که توانسته بود به مستر المپیا راه پیدا کند، بیت‌ الله عباس‌ پور بود. عباس‌پور در سال ۲۰۱۳ توانست در جایگاه هفدهم این مسابقات قرار بگیرد.

مستر المپیای آماتوری


در این مسابقات که در روسیه برگزار شد، هادی توانست به قهرمانی برسد و حکم ورود خود به مستر المپیای آمریکا را تأیید کند.

لازم به ذکر است که قهرمانی در این مسابقه باعث شد هادی چوپان یکی از پر امتیازترین افراد مسابقات مستر المپیای آمریکا باشد.

مسابقات کره جنوبی


هادی چوپان بنا بر قوانین و روابط ایران و آمریکا، امکان حضور در مستر المپیای ۲۰۱۷ آمریکا را نداشت.

یکی از اصلی‌ترین رقبای هادی، فلکس لوئیز است که توانست در ۶ دوره از مسابقات مستر المپیای آمریکا، موفق به کسب جایگاه قهرمانی شود.

فلکس لوئیز در مسابقات کره جنوبی نیز حضور داشت؛ ازاین‌ رو هادی تمام تلاش خود را کرد تا بتواند در برابر او موفق شود. در این مسابقه، با نا داوری، جایگاه اول به فلکس لوئیز تعلق گرفت.

برخی از عناوین و افتخارات هادی چوپان

برخی از عناوین و افتخارات هادی چوپان

  •  
  • ۱۵ طلای استانی شامل فارس و تهران
  • ۶ مدال کشوری شامل ۳ طلا، ۲ نقره، ۱ برنز
  • نقرهٔ جهان، ۲۰۱۲
  • طلای آسیا، ۲۰۱۳
  • اوورال آسیا، ۲۰۱۳
  • طلای جهان، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵
  • طلای اورال مِستر المپیا، ۲۰۱۷
  • نقرهٔ مسابقات شروکلاسیک، ۲۰۱۷
  • نقرهٔ مسابقات گرَند پری، ۲۰۱۷
  • نقرهٔ مسابقات سان مارینو، ۲۰۱۷
  • نقرهٔ دبی اکسپو، ۲۰۱۸
  • طلای مسابقات مستر المپیا، پرتغال، ۲۰۱۸
  • طلای مسابقات گرَند پری کرهٔ جنوبی، ۲۰۱۸
  • طلای مسابقات ونکوور پرو کانادا، ۲۰۱۹
  • برنز مِستر المپیا ، ۲۰۱۹
  • مقام چهارم مستر المپیا ۲۰۲۰
  • مقام سوم مستر المپیا ۲۰۲۱
  • قهرمانی مسابقات مستر المپیا 2022

 

 

 اگر به رشته ورزشی بدنسازی علاقه مند هستید پیشنهاد میکنم مقاله بدنسازی بانوان را نیز مطالعه کنید.