نیکولا کاراباتیچ

نیکولا کاراباتیچ (بهترین هندبالیست دنیا) کیست؟ نیکولا با لوکا کاراباتیچ چه نسبتی دارد؟ در آمد نیکولا و افتخارات + بیوگرافی کامل این بازیکن

نیکولا کاراباتیچ
 

نیکولا کاراباتیچ هندبالیست حرفه ای ای فرانسوی است که در حال حاضر در باشگاه هندبال پاریس سن ژرمن در پست دفاع میانی بازی میکند . نیکولا همچنین نماینده تیم ملی فرانسه است و IHF  (فدراسیون بین المللی هندبال) او را بعنوان یکی از بهترین بازیکنان هندبال جهان معرفی کرده است.او در سال های 2007 و 2014 و 2016 بعنوان بهترین بازیکن هندبال جهان معرفی شده است. رکورد نیکولا کاراباتیچ با هم تیمی خود یعنی میکل هانسن برابری میکند. او نیز 3 بار بعنوان بهترین بازیکن هندبال جهان معرفی شده است.

 

افتخارات نیکولا کاراباتیچ
 

نیکولا در سال های 2008 و 2012 و 2020 برنده مدال طلای المپیک شده است .
 

در سال های 2006 و 2010 و 2014 مدال طلای قهرمانی جهان را کسب کرده است.


وی 4 بار مدال طلای قهرمانی جهان را در سال های 2009 ، 2011 ، 2015 و 2017 کسب کرده است.


در نهایت همانطور که اشاره کردیم نیکولا 3 بار بعنوان بهترین بازیکن هندبال جهان انتخاب شده است (2007 ، 2014 ، 2016).
 

عملکرد نیکولا کاراباتیچ در المپیک 2020

عملکرد نیکولا کاراباتیچ در المپیک 2020
 


 

بنظر میرسید مصدومیت (پارگی رباط صلیبی قدامی راست) ، نیکولا کاراباتیچ 37 ساله را میادین المپیک 2020 دور نماید اما این اتفاق نیفتاد و نیکولا نقشی حیاتی را برای تیم فرانسه در این المپیک داشت. فینال المپیک ریو 2016 درالمپیک 2020 نیز تکرار شد و دو تیم فرانسه و دانمارک به فینال رسیدند. جالب است بدانید 2 ستاره هندبال جهان یعنی مایکل هانسن و نیکولا کاراباتیچ در مقابل هم قرار گرفتند. برخلاف المپیک 2016 ریو این بار تیم فرانسه توانست تیم ملی دانمارک را با نتیجه 25 بر 23 شکست دهد و قهرمان المپیک شود.

نیکولا نیز تقشی حیاتی در این بُرد حساس داشت . دفاع قدرتمند او مانع از نفوذ های زیرکانه مایکل هانسن و هم تیمی هایش شد. با اینکه مایکل هانسن توانست 9 گل در این بازی به ثمر برساند و عنلکرد فوق العاده ای داشت ولی نتوانست مانع از قهرمانی تیم قدرتمند فراسنه شود. اما هانسن با 9 گُلی که در این بازی زد با 61 گُل برای اولین بار بهترین گلزن مسابقات المپیک شد . بنابراین سومین مدال طلای فرانسه در المپیک سهم تیم ملی فرانسه شد. از بازیکنان مطرح تیم فرانسه که در این المپیک حاضر بودند میتوان به لوک آبالو و مایکل گیگو اشاره نمود.

در سطح باشگاهی
 

نیکولا در سطح باشگاهی نیکولا 19 قهرمانی در 20 فصل کسب کرده است. در طول فعالیت حرفه ای خود در باشگاه های مون پلیه ، کیل ، بارسلونا و پاریس سن ژرمن (پی اس جی) بازی کرده است و هم اکنون نیز در تیم پاریس سن ژرمن مشغول به فعالیت است.نیکولا با پاریس سن ژرمن توانسته 13 بار عنوان قهرمانی را بدست بیاورد.
 

نیکولا کاراباتیچ کیست؟

نیکولا کاراباتیچ کیست؟
 

نیکولا کاراباتیچ در 11 آوریل 1984 در شهر نیس و در جمهوری یوگسلاوی به دنیا آمد. پدر نیکولا یعنی برانکو کاراباتیچ که اهل کشور کرواسی بود نیز یک هندبالیست حرفه ای بود.

برانکو کاراباتیچ

برانکو در دوران بازی خود برای تیم هندبال زلزنیکار نیش بازی میکرد. در همین سالها بود که با همسرش رادمیلا که اصالتا صربستانی بود آشنا شد.نیکولا از همان دوران کودکی تحت تاثیر بازی پدرش بود و به تدریج در هندبال پیشرفت کرد به یک هندبالیست حرفه ای تبدیل شد . نیکولا یک برادر کوچکتر به اسم لوکا کاراباتیچ دارد که او نیز همانند نیکولا در سطح حرفه ای هندبال مشغول به فعالیت است.

لوکا کاراباتیچ


لوکا کاراباتیچ
 

لوکا کاراباتیچ برادر کوچکتر نیکولا کاراباتیچ است . لوکا یک هندبالیست حرفه ای است و به همراه برادرش که با ارزش ترین بازیکن هئدبال دنیاست در تیم پاریس سن ژرمن بازی میکند. این دو برادر از سال 2015 هم تیمی شده اند و چندین عنوان قهرمانی را با هم بدست آورده اند.


دارایی خالص نیکولا کاراباتیچ
 

دارایی خالص نیکولا چیزی حدود 6 میلیون دلار تخمین زده شده است . منبع اصلی درآمد نیکولا از هندبال است . جدا از جوایز نقدی و مدال هایی که گرفته است ، شرکت هایی مانند آدیداس ، بارب اکسپرت و... اسپانسر او هستند و نیکولا با این شرکت ها همکاری میکند.

نیکولا بعنوان بهترین بازیکن هندبال تاریخ مبلغ شایسته و نجومی از تیم پاریس سن ژرمن دریافت میکند .هم تیمی او مایکل هانسن 10 میلیون یورو درآمد دارد و در آمد نیکولا 8.5 میلیون یورو است . بعد از این دو بازیکن ، دانیل نارسیس (6 میلیون یورو) و هانس لیندبرگ (6.5 میلیون یورو) جزو پردرآمد ترین بازیکن های هندبال هستند.

 

نیکولا در کنار لینونل مسی و تونی کروس سفیر آدیداس در جهان است. او در صفحه اینستاگرامی خود همواره تبلیغاتی برای برند های حامی خود منتشر میکند . در آخرین عکسی که از خود که منشتر کرده است در حال دویدن با کفش آدیداس است.

خانواده نیکولا کاراباتیچ


همسر نیکولا کاراباتیچ
 

نیکولا با دختری بنام جرالدین پیلت ازدواج کرده است و بنظر میرسید این دو نفر در کنار هم بخوبی زندگی میکنند و خوشبخت اند. این زوج نزدیک به یک دهه هست که با همدیگر ازدواج کرده اند. وی در سال 2014 که بهترین بازیکن جهان شد عکس خود با همسرش را در صفحه های مجازی خود منتشر میکند و به همه اعلام میدارد که پیوند محکمی بین او و همسرش نهادینه شده است. این دو زوج در سال 2010 با یکدیگر آشنا شده اند و ازدواج پُرهزینه ای نداشته اند. آنها ازدواج خود را بایک محفل کوچک و خانوادگی جشن گرفته اند.


بچه های نیکولا کاراباتیچ
 

حاصل ازدواج نیکولا و جرالدین دو فرزند بوده است . یک پسر بنام الک کاراباتیچ و یک دختر بنام نورا کاراباتیچ. بزرگترین فرزند نیکولا یعنی الک در آوریل 2016 بدنیا آمده است و بعد از او خواهرش نورا در سال 2018 به دنیا آمده است.

 


کلام آخر

بازیکن های حرفه ای ، افرادی هستند که علاوه بر مهارت در زمین بازی ، در اخلاق پیشتاز اند و والدین وهمسران کاملی برای خانواده هایشان هستند.امروز با هم درباره یکی از بهترین بازیکن های هندبال جهان مطالبی را خواندیم . نیکولا کاراباتیچ الگوی بسیاری از هندبالیست های سرتاسر جهان است . نیکولا کاراباتیچ یک قهرمان واقعیست!

برای ثبت نام در کلاس های ورزشی هندبال و یا رزرو سانس های سالن ها  به قسمت سالن ورزشی مراجعه کنید.