ورزش اسپینینگ چیست ؟

ورزش اسپینینگ از بهترین ورزش ها برای لاغریه، اما ورزش اسپینینگ چیه؟ چجوری لاغر میکنه؟ چند کالری میسوزونه و چه امکاناتی نیاز داره؟

این روزها ورزش از فرم ثابت و خسته کننده خود خارج شده است و انواع مختلفی از ورزش ها و کلاس های ورزشی ایجاد شده است. یکی از این ورزش های جدید ورزش اسپینینگ است. همه شما دستگاه دوچرخه ثابت را در باشگاه دیده اید. اسپینینگ هم با دوچرخه ثابت کار میکند اما مانند دوچرخه ثابت زدن خسته کننده نیست. بلکه کلاس های اسپینینگ، کلاس های پر هیجان و جذاب هستند که به شما یک تمرین هوازی و استقامتی هدیه میکنند و در کنار اینها باعث لاغری شما میشوند. همزمان که در یک ورزش پر فشار کالری میسوزانید، به شما خوش میگذرد.
با باشگام همراه باشید تا با ورزش اسپینینگ بیشتر آشنا شوید.

 

اسپینینگ


اسپینینگ چیست ؟


اسپینینگ به یک ورزش 45 دقیقه ای پرفشار و هوازی گفته میشود که روی دوچرخه ثابت در باشگاه انجام میشود. اسپینینگ فقط پا زدن روی دوچرخه ثابت نیست؛ بلکه با موزیک پر هیجان، نور های خاص و ریتم منحصر بفرد این کلاس از یک ورزش خسته کننده به یک ورزش جذاب تبدیل میشود. 
مربی اسپینینگ برای به چالش کشیدن سایر نقاط بدن شما در حین رکابت زدن، حرکاتی هم برای بالاتنه انجام میدهد. البته انجام همزمان حرکات برای درگیری ماهیچه های بالا تنه و رکاب زدن روی دوچرخه برای حرفه ای تر های این رشته است و در ابتدا شما لازم نیست فشار خیلی زیادی به خود وارد کنید.
مزیت مهم این ورزش این است که محیط شادی را برای ورزشکار ایجاد میکند. به دلیل اینکه این ورزش در باشگاه و سالن انجام میشود، سرما و گرمای هوا در انجام آن تاثیری ندارد و ورزشکار در تمام طول سال میتواند در کلاس های اسپینینگ شرکت بکند.

 

ورزش اسپینینگ


کلاس اسپینینگ


اگر فردی برون گرا و پر انرژی هستید، از طرفی میخواهید در مدت زمانی نسبتا کوتاه کالری زیادی بسوزانید، کلاس اسپینینگ یکی از بهترین پیشنهاد هاست. اسپینینگ تاثیر زیادی در لاغری دارد مخصوصا به عضلات پا و شکم دارد. 
پیش از ثبت نام در کلاس اسپینینگ، حضوری به کلاس بروید و با مربی و محیط کلاس آشنا شوید. موسیقی که در این کلاس گذاشته میشود تاثیر بسیار زیادی روی تمرینات شما دارد پس مطمئن شوید که میتوانید با موسیقی پرهیجان کلاس کنار بیایید.
امروزه در اکثر باشگاه های ورزشی کلاس اسپینیگ گروهی برگزار میشود. 

 

کلاس اسپینینگ


کالری که در اسپینینگ میسوزد چقدر است؟


کالری که در این ورزش میسوزد بسته به شدت و فشار تمرین، همچنین طول تمرین بین 500 تا 700 کالری است. 


برای اینکه متوجه بشید این عدد چقدر زیاده باید بگیم که برای سوزوندن 700 کالری با پیاده روی باید حدود 7 تا 8 کیلومتر راه برید!


ورزش اسپینینگ برای چی خوبه


به طور مشخص اسپینینگ پاها را به شدت درگیر میکند. پس در مرحله اول تاثیر خیلی خوبی روی لاغری پاها مخصوصا ران ها دارد. این ورزش باعث تقویت و لاغری عضلات پشت و پهلو و شکمی میشود. عضلات پشت و کمر در هنگام رکاب زدن درگیر میشوند و در طول ورزش تقویت میشوند. همچنین عضلات شکمی در این ورزش درگیر میشوند و همین موضوع باعث لاغری شکم هم میشود.
اسپینینگ عضلات ساق پا و ران را به خوبی تقویت میکند. پس برای افرادی که به دنبال قوی تر کردن عضلات این ناحیه هستند کاملا توصیه میشود.
از طرفی این ورزش یک ورزش هوازی محسوب میشود، پس با رساندن اکسیژن بیشتر به عضلات و کار کردن بیشتر قلب، عضلات قلب را تقویت میکند.
اسپینینگ باعث افزایش ظرفیت ریه ها میشود و به تدریج باعث میشود ریه ها عملکرد بهتری داشته باشند.

 

اسپینینگ

 


تاثیر اسپینینگ در لاغری


اگر برای لاغری ورزش اسپینینگ را انتخاب کرده اید باید بگوییم که سراغ ورزش درستی آمده اید. اسپنینگ اگر به صورت مدام و پر فشار انجام شود، به طور محسوس روی کاهش وزن و لاغری تاثیر میگذارد. کالری زیادی که طی انجام این ورزش میسوزانید در مدت کوتاهی وزن شما را کم میکند. 
اندام زیبا مخصوصا در پایین تنه، خواسته بسیاری از خانم هاست. ورزش اسپینینگ این تاثیر را در بدن شما خواهد گذاشت.

 


نکات مهم که باید رعایت کنید


اگر کمر درد دارید یا زانو های شما دچار آرتروز و یا دردناک هستند، اسپینینگ ورزش مناسبی برای شما نیست. بهتر است برای ورزش کردن به سراغ ورزش هایی بروید که فشار کمتری به کمر و زانو ها بیاورد.
حتما از دستگاه دوچرخه ثابت استاندارد برای انجام اسپینینگ استفاده کنید. یک دستگاه مناسب این ویژگی ها را دارد:

 

  • قد صندلی دستگاه به خوبی قابل تنظیم است.
  • شیب و فشار برای رکاب زدن کاملا قابل تنظیم است.
  • امکان تغییر سرعت وجود دارد.

 

در هنگام انجام این ورزش به نحوه درست رکاب زدن خودتان دقت کنید. در صورت فشار آوردن بیش از حد به زانوها و یا رکاب زنی اشتباه ممکن است دچار آسیب شوید.