ورزش های هوازی

ورزش های هوازی چربی سوزی فوق العاده ای دارند و وجود این تمرینات در برنامه لاغری و همینطور برای سایر ورزش ها ضروری است. در این مقاله با ورزش های هوازی آشنا خواهید شد.


چه ورزشکار حرفه ای باشید و چه مبتدی، حتما واژه "ورزش هوازی" به گوشتان خورده است. ورزش هوازی دسته بندی از ورزش هاست. همیشه مربیان حرفه ای توصیه میکنند پیش از شروع تمرینات در هر رشته ورزشی، حداقل زمانی را به انجام تمرینات هوازی اختصاص دهید. این دسته از ورزش ها برای سلامت قلب، کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز عضلات مفید هستند. با وبسایت باشگام همراه باشید تا در مورد ورزش های هوازی صحبت کنیم و انواع تمرینات هوازی برای لاغری را معرفی کنیم.


ورزش هوازی چیست ؟


ورزش هوازی به ورزش هایی گفته میشود که با درگیر کردن سطح زیادی از عضلات بدن، میزان ضربان قلب حداقل 20درصد افزایش میدهند. این افزایش ضربان قلب به این دلیل است که ماهیچه های بدن طی فعالیت ورزشی نیاز بیشتری به اکسیژن پیدا میکنند و قلب میزان خونی که به عضلات میفرستد را افزایش میدهد. ورزش های هوازی در مرحله اول با درگیر کردن تعداد زیادی از عظلات سوخت و ساز بدن را افزایش میدهند یعنی بدن شما انرژی خیلی زیادی را در طی این ورزش ها میسوزاند. در مرحله بعدی استقامت و توانایی بدن را بیشتر میکند.

 

هوازی


انواع ورزش های هوازی

 

 

  • دویدن
  • پیاده روی
  • طناب زدن
  • دوچرخه زدن 
  • شنا
  • کوه نوردی
  • ایروبیک
  • رقص هایی مانند زومبا
  • پروانه
  • برپی
  • استپ آپ

 

هوازی

فواید تمرینات هوازی


انجام این تمرینات ساده است و نیاز به امکانات زیادی ندارد. پس اکثر مردم میتوانند به راحتی آنها را انجام دهند.   اما باید ببینیم ورزش های هوازی چه تاثیراتی دارند:

  • چربی سوزی

هیچ تمرینی مانند تمرینات پرفشار هوازی، چربی های بدن را آب نمیکند. این تمرینات هوازی با سرعت بالا هستند که انرژی زیادی میطلبند و این انرژی از سوزاندن چربی ها بدست می آید. 

  • بهبود سلامت قلب

افزایش مناسب ضربان قلب باعث تقویت عضلات قلب و بهتر شدن سلامت قلب و اعضای بدن میشود. 

  • افزایش ظرفیت ریه ها

وقتی ورزش هوازی انجام میدهید ریه های شما بزرگتر میشوند تا اکسیژن بیشتری وارد بدن کنند. این افزایش ظرفیت باعث بهبود عملکرد در فعالیت های روزمره، بهبود عملکرد در ورزشکاران حرفه ای و بیشتر شدن انرژی روزانه میشود.

ورزش هوازی به

  • تناسب اندام
  • جلوگیری از سرطان ها
  • جلوگیری از افسردگی

کمک های زیادی میکند.


تمرینات هوازی


در این قسمت میتوانیم چند تمرین هوازی را به عنوان نمونه معرفی کنیم تا در برنامه ورزشی خود قرار بدهید. 
شدت ورزش هوازی را با توجه به توانایی بدنی خود تنظیم نمایید.
برای شروع میتوانید : 20 دقیقه پیاده روی سریع را در برنامه خود بگنجانید.
یک ساعت دوچرخه سواری با سرعت آرام
بعد از مدتی میتوانید دویدن آرام را به برنامه هود اضافه کنید و با عادت دادن بدنتان به این سطح از تحرک سرعت و مدت زمان دو را افزایش دهید. 
دوچرخه سواری سریع
ایروبیک 
اسکی فضایی هم از نمونه های تمرینات هوازی هستند.
طناب زدن از ورزش های هوازی با شدت بالاست .

 

هوازی


بهترین ورزش های هوازی


بهترین ورزش هوازی، دویدن با مدت زمان مشخص و معین است. طناب زدن هم میتواند چربی سوزی عالی انجام دهد.

 

هوازی


تمرینات هوازی در خانه


برای انجام تمرینات هوازی نیازی نیست که ابزار و وسایل زیادی داشته باشید یا لزومی ندارد حتما به باشگاه بروید. پیاده روی سریع و دویدن را میتوانید در محیط اطراف منزل یا پارک ها انجام دهید.
اگر میخواهید در خانه تمرینات هوازی انجام دهید میتوانید با استفاده از فیلم های اپارات یا یوتیوب تمرینات ایروبیک انجام دهید. 
با استفاده از یک استپ (پله) و میتوانید توانید استپ آپ را انجام دهید.
در صورتی که منزل شما شرایط مناسب را داشته باشد؛ تنها با داشتن یک طناب و طناب زنی به مدت مشخص، کالری خیلی زیادی را در خانه بسوزانید.
راه رفتن و دویدن برروی تردمیل هم از جمله ورزش های هوازی است که در صورت داشتن تردمیل میتوانید انچام دهید.
دستگاه دوچرخه ثابت در منزل هم میتواند امکان یک ورزش عالی هوازی را برای شما فراهم کند.

 

هوازی

 

ورزش های هوازی برای لاغری


تمامی ورزش های هوازی چربی سوز هستند و مناسب برای لاغری. همه افرادی که قصد دارند وزنشان را کم کنند لازم است حداقل سه روز در هفته به مدت بیست نیم ساعت یک ورزش هوازی با شدت بالا را در برنامه خود داشته باشند. ما میتوانیم در این جا میزان کالری که انجام یک ورزش هوازی در بدن شما میسوزاند را یاداور شویم. شما با توجه به علایق خود ورزشی را انتخاب کنید.
دقت کنید که نکته اصلی در کاهش وزن تداوم است.
ایروبیک : 400 کالری در ساعت
دویدن: 600 کالری در ساعت
دوچرخه سواری: 600 کالری در ساعت
شنا: 600 کالری در ساعت
طناب زنی: 1000 کالری در ساعت

ورزش های رزمی های زیادی وجود دارند که ضربان قلب را بالا میبرند اما منظر از ورزش های هوازی ورزشی است که ضربان قلب را برای مدتی افزایش داده و مدتی در این ضربان بالا باقی میماند.