کاهش چربی شکم در بزرگسالان میانسال و مسن تر با کمک تای چی

یک آزمایش کنترل شده تصادفی نشان داد که تای چی به خوبی یا بهتر از ورزش معمولی است که به افراد بالای 50 سال کمک می کند تا دور کمر خود را اصلاح کنند.

تای چی یک فعالیت ملایم و کم تأثیر است که اکثر مردم تحمل می کنند ، حتی اگر تحمل انواع دیگر ورزش را نداشته باشند

 

کاهش چربی شکم در بزرگسالان میانسال و مسن تر

 

ضربه زدن به باشگاه ممکن است تنها راه حمله به اینچ های اضافی باشد که در اطراف خط کمر جمع می شود. مطالعه منتشر شده در ماه مه در Annals of Internal Medicine نشان می دهد که تای چی ممکن است به همان اندازه تمرینات گروهی که در بسیاری از سالن های بدنسازی ارائه می شود ، برای لاغری در قسمت میانی افراد 50 سال به بالا موثر باشد.

این تحقیق شامل 380 نفر در هنگ کنگ بود که یا در یک برنامه 12 هفته ای تای چی ، در یک برنامه تمرینی منظم و یا در عدم مداخله شرکت داشتند. در مقایسه با افرادی که در یک فعالیت شرکت نمی کنند ، افراد در تای تای و برنامه های ورزشی مرسوم پس از سه ماه مداخله سانتی متر از کمر خود را پایین می کشند و بیش از شش ماه بعد کاهش را حفظ می کنند.

لیست و آدرس باشگاه های بدنسازی

 

Parco Siu ، PhD ، دانشیار و رئیس بخش كینزیولوژی در دانشكده عمومی می گوید: "مطالعه ما نشان می دهد كه تای چی می تواند جایگزینی م toثر برای ورزش متداول در مدیریت چاقی مرکزی باشد. بهداشت و دانشکده پزشکی لی کا شینگ در دانشگاه هنگ کنگ.

چاقی مرکزی (توزیع زیاد چربی در ناحیه میان شکم و شکم) حتی در افرادی که وزن بدن یا BMI آنها نیز طبیعی است خطرات سلامتی را به همراه دارد. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) جولای 2019

تای چی به طور منظم کمرها را کمی بیشتر از تمرینات سنتی کاهش می دهد
برای مطالعه جدید ، محققان با گروهی از 543 شرکت کننده شروع کردند که چینی بودند ، حداقل 50 سال سن داشتند و چیزی به عنوان چاقی مرکزی شناخته شده بودند - در میان مردم چین به عنوان دور کمر حداقل 90 سانتی متر (35.4 اینچ) تعریف شده است مردان و 80 سانتی متر (31.5 اینچ) در زنان ، محققان در این مطالعه اشاره کردند. بیشتر آنها دارای اضافه وزن یا چاقی بودند و فاقد یک برنامه منظم برای تمرین بودند ، اما هیچ یک از آنها از نظر جسمی یا بیماری هایی که تحرک آنها را محدود می کرد ، نداشتند.

محققان به طور تصادفی شرکت کنندگان را موظف کردند تا به مدت 12 هفته در سه جلسه هفتگی یک ساعته ، تحت هدایت مربیان تای چی یا کلاسهای مرسوم شرکت کنند ، یا به یک گروه کنترل که کلاسهای خاصی برگزار نکردند بپیوندند.

در گروه تای چی ، کلاسها از سبک تمرین یانگ پیروی می کنند ، که شامل یک سری حرکات مداوم آهسته است که برای بهبود تعادل ، قدرت و انعطاف پذیری طراحی شده است. کلاسهای متداول ورزشهای گروهی شامل پیاده روی سریع و فعالیتهای تقویت عضلات ، از قبیل فرهای بازو ، بالا بردن بازو ، فشار شانه ، اسکات و بلند شدن پاشنه است.

هر دو تای ورزش و کلاسهای مرسوم به افراد کمک می کند تا دور کمر خود را باریک کنند. بعد از 12 هفته کلاس ، افراد گروه تای چی به طور متوسط ​​دور کمر خود را 1.8 سانتی متر (0.7 اینچ) بیشتر از گروه شاهد کاهش دادند ، در حالی که ورزش معمولی منجر به کاهش 1.3 سانتی متری (0.5 اینچ) بزرگتری شد. پس از 38 هفته (شش ماه پس از پایان کلاسهای گروهی) ، گروه تای چی از ابتدای مطالعه از دور کمر خود 4.3 سانتی متر بیشتر از گروه کنترل افت کرده بودند. سایر ورزشکاران به طور متوسط ​​3.6 سانتی متر بیشتر از گروه کنترل افت کردند.

دکتر سیو می گوید: "این خبر خوبی برای بزرگسالان میانسال و مسن است که چاقی مرکزی دارند اما به دلیل ترجیح یا تحرک محدود ممکن است از ورزش های معمولی بیزار باشند."

یک نکته مهم برای نتایج وجود دارد. حدود 30 درصد از افراد در مطالعه قبل از پایان پیگیری تحصیل را ترک کردند. تجزیه و تحلیل پس از مداخلات 12 هفته ای شامل 427 نفر بود. و تجزیه و تحلیل پس از 38 هفته شامل 380 نفر بود. این احتمال وجود دارد که گروهی از افراد که با تای چی و برنامه های ورزشی پایبند بوده اند نتایج بهتری نسبت به شرکت کننده هایی که زود ترک می کنند داشته باشند.

تحقیقات دیگر اشاره کرده اند که تای چی برای کمربند خوب است
مطالعات قبلی همچنین تای چی را با کاهش دور کمر در بزرگسالان مسن ارتباط داده است.

یک مطالعه قدیمی تر ، منتشر شده در مجله پزشکی جایگزین و مکمل ، نشان داد که گروهی از زنان بالای 60 سال هنگام تمرین تای چی و پیروی از رژیم غذایی سالم برای قلب ، کاهش کمتری در دور کمر خود داشتند نسبت به رژیم های غذایی تنها.

اخیراً ، مطالعه ای که در اکتبر 2019 در پزشکی منتشر شد ، نشان داد که بزرگسالان بالای 60 سال که تای چی را تمرین می کردند ، پس از شش سال به طور قابل توجهی کاهش در دور کمر و باسن و وزن بدن نسبت به همتایان خود که تای چی را انجام نمی دهند ، کاهش می یابد.

آخرین دستورالعمل های فعالیت بدنی وزارت بهداشت و خدمات انسانی برای آمریکایی ها ، که در JAMA در سال 2018 منتشر شده است ، با اشاره به فقدان شواهد مستدل در مورد مزایای آن ، با توصیه تای چی متوقف می شوند. به همین ترتیب ، دستورالعمل های فعالیت بدنی سازمان بهداشت جهانی که در سال 2020 منتشر شده است ، به طور خاص تای چی را توصیه نمی کند.

به گفته نویسندگان مطالعه جدید درباره دور کمر ، حذف تای چی از دستورالعمل ها ممکن است عمدتا به این دلیل باشد که مطالعات قبلی بسیار کوچک بودند یا از نظر متغیرهای بالقوه مخدوش کننده کنترل نمی شدند. تحقیق جدید یک آزمایش کنترل شده تصادفی (استاندارد طلای تحقیق) است و چندین ماه پس از مداخله با شرکت کنندگان پیگیری می شود تا ببیند آیا مزایای آن گیر کرده است یا خیر ، و این تحقیق شواهد با کیفیت بالاتر از کار قبلی است.

نتایج حاصل از این مطالعه جدید نشان می دهد که تای چی واقعا قابل توصیه است ، به ویژه برای افراد مسن ، از شکل مناسب یا برای فعال شدن تلاش می کنند ، می گوید: Jean-Michel Brismée ، ScD ، یک فیزیوتراپیست و استاد مرکز در تحقیقات توان بخشی در دانشکده مشاغل بهداشتی در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تکزاس تک در لوبوک.

دکتر بریسمی ، که در مطالعه جدید شرکت نکرده است ، می گوید: "تای چی" یک فعالیت ملایم و کم تأثیر است که معمولاً توسط بزرگسالان میانسال و مسن که ممکن است قادر به تحمل تمرینات معمولی نباشند ، به خوبی تحمل می شود.

اینکه تای چی به کاهش چربی شکم کمک می کند به خصوص امیدوار کننده است. بریزمی می گوید ، چربی های شکمی می توانند خطرناک تر از چربی های جمع شده در جای دیگر بدن باشند. این نوعی چربی است که با بیش فعالی مکانیسم واکنش استرس در بدن مرتبط است ، که فشار خون ، سطح قند خون و خطر قلبی را افزایش می دهد.

موارد منع مصرف یا خطرات کمی با تای چی
بریزمی پیشنهاد می کند برای افرادی که قبلاً تای چی را امتحان نکرده اند ، کلاسهای گروهی مانند کلاسهای انجام شده در این مطالعه می توانند بهترین شرط بندی باشند. ممکن است مدتی طول بکشد تا تنفس و حالت های روزمره را بیاموزید و سیالیت ایجاد کنید.

بریزمی می گوید: "خبر خوب این است که به تجهیزات خاصی احتیاج ندارد و اکثر افراد می توانند بدون توجه به سن و تناسب اندام ، تای چی را تمرین کنند."

در نهایت ، ممکن است برای همه نباشد ، اما هیچ خطری وجود ندارد که آزمایش آن را برای اکثر افراد ناامن کند ، می گوید: ماری-پیر است-اونژ ، PhD ، دانشیار داروی تغذیه ای و مدیر مرکز تعالی خواب در مرکز پزشکی دانشگاه ارومیگ کلمبیا در شهر نیویورک.

دکتر St-Onge می گوید ، فعالیت بدنی - چه تای چی باشد و چه نوع دیگری از ورزش - می تواند به چندین روش در کاهش وزن و اصلاح خط دور کمر کمک کند ، تحقیقات وی در مورد تأثیر شیوه زندگی بر عوامل خطر قلبی-متابولیکی می گوید. او در تحقیقات جدید دخیل نبود.

St-Onge می گوید ، برای مبتدیان ، افرادی که مشغول پیاده روی یا دویدن یا انجام تای چی هستند در این مدت میان وعده نمی خورند ، بنابراین می تواند به کاهش کالری دریافتی کمک کند. ورزش همچنین می تواند تقویت کننده روحیه باشد و به ایجاد طرز فکری کمک کند که رفتار سالم تری را ارتقا می دهد. و البته ، سوزاندن کالری به کاهش وزن کمک می کند.

St-Onge می گوید: "هیچ روش خاصی برای کاهش چربی شکم وجود ندارد." "کاهش وزن از تعادل منفی انرژی ناشی می شود و از تمام مناطق بدن خارج می شود."