گرانترین باشگاه های ورزشی دنیا در سال 2022

تو دنیای امروز شاید ما ورزش فوتبال رو بعنوان یک سرگرمی ببینیم و خودمون رو بعنوان یک هوادار دو آتیشه یک تیم معرفی کنیم و تمام بازی های تیم مورد علاقه خودمون رو تماشا کنیم

تو دنیای امروز شاید ما ورزش فوتبال رو بعنوان یک سرگرمی ببینیم و خودمون رو بعنوان یک هوادار دو آتیشه یک تیم معرفی کنیم و تمام بازی های تیم مورد علاقه خودمون رو تماشا کنیم. ولی این فقط یه روی سکه بوده و روی دیگه سکه نشان از پر هزینه ترین نقل و انتقالات بازیکنان ورزشی رو نشون میده و میبینیم که باشگاه های ورزشی برای جذب بازکنان خوب چه هزینه هایی سر سام آوری رو میپردازن.

این روزها باشگاه های ورزشی فوتبال به محلی برای قدرت نمایی میلیاردرهای دنیا تبدیل شده و هممون تقریبا در کنار اینکه بازیکنا و مربیای یه تیم ورزشی رو خوب میشناسیم به همون اندازه هم در مورد مالکان ثروتمند باشگاه های ورزشی اطلاعات داریم.

با جدا شدن دو تا از بهترین بازیکنان فوتبال جهان از تیم های قبلی شون یعنی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی و پیوستن به منچستر یونایتد و پاری سن ژرمن بر آن شدیم تا نگاهی بندازیم به گرون ترین باشگاه های ورزشی دنیا بعد از نقل و انتقالات جدید در این باشگاه های ورزشی در سطح دنیا.

این مقاله رو به هیچ عنوان از دست ندین و تا انتها با ما باشین.

 

باشگاه ورزشی منچستر سیتی (Manchester City Football Club) با 1.04 میلیارد یورو

 

5 باشگاه برتر فوتبال در سال 2022


اگه از طرفداران ورزش فوتبال هستید، احتمالا اطلاعات خوبی در زمینه ی بهترین باشگاه های فوتبال در دنیا دارید و با معروف ترین باشگاه های فوتبال جهان آشنا هستید. اگر می خواهید نیم نگاهی به بهترین باشگاه های فوتبال در دنیا داشته باشید، شاید این نوشته ی ورزشی برای شما مفید باشه.


طبق آخرین آمار رسمی در سال 2022 می توان گفت 5 باشگاه برتر فوتبال در دنیا به ترتیب باشگاه های زیر هستند:

 

  • Real Madrid CF  جایگاه اول 
  • Manchester City FC جایگاه دوم
  • FC Barcelona جایگاه سوم
  • Liverpool FC جایگاه چهارم
  • Manchester United FC جایگاه پنجم
     

باشگاه ورزشی منچستر سیتی (Manchester City Football Club) با 1.04 میلیارد یورو

اگه بخواین گرونترین باشگاه حال حاضر دنیا رو بیشتر بشناسین، باید بهتون بگم که باشگاه فوتبال منچستر سیتی در لیگ جزیره تو شهر منچستر قرار داره و سال تاسیسش برمیگرده به سال 1880 میلادی با نام سنت مارک (وست گورتون) و تو سال ۱۸۸۷ هم اسمش رو به نام آردویک تغییر میده و اولین جامش رو با همین نام تو سال 1891 بدست میاره و در اصل اسم منچستر سیتی رو تو سال 1894 روی این باشگاه ورزشی میزارن و اولین پیروزی مهمشون رو با این اسم تو سال 1904 بدست میارن. اسم ورزشگاهش رو که خیلی هم معروفه و اتحاد هم اسمشه رو هممون می شناسیم. 


یکم در مورد آمار و ارقام منچستر سیتی بهتون بگم: سال 2008، منچسترسیتی توسط گروه ابوظبی یونایتد به مبلغ 210 میلیون پوند خریداری میشه و اسم مالکش هم شیخ مالک بن زاید هستش که حدود 30 میلیارد دلار ثروت داره.

سال 2017 سیتیزن‌ها با هدایت گواردیولا 100 امتیاز کسب کردن و رکورد بیشترین امتیاز بدست آورده رو تو لیگ جزیره تو کل تاریخ فوتبال این کشور به خودشون اختصاص میدن. با اومدن گواردیولا به این باشگاه به عنوان مربی موفقیت های زیادی نصیب باشگاه شد و سال 2018 این تیم چهار جام رو از آن خودش کرد و یه تنه همه جام های لیگ انگلیس رو درو کردن و یک رکورد بی‌سابقه رو ثبت کردن.


 از نگاه فوربس این باشگاه تو سال های 2010 تا 2019 بین 5 تیم برتر دنیا از نظر کسب بیشترین درآمد قرار داره و جالبه اینم بدونین که منچستر سیتی تو سال 2015 به عنوان پنجمین تیم دنیا از نظر بیشترین درآمد در جهان فوتبال با درآمد سالانه 463٬500٬000 یورو شناخته میشه و سالهای بعدش هم این جایگاه رو به خودش اختصاص میده و از نگاه ترنسفر مارکت منچسترسیتی در حال حاضر ارزشمندترین باشگاه جهان بر اساس مجموع ارزش بازیکن‌هایش شناخته میشه و ارزش این باشگاه از نظر ترانسفر مارکت در می 2020 ، 1.02 میلیارد یورو تخمین زده شده است.

 

باشگاه ورزشی پاری سن ژرمن یا PSG با ارزش 997 میلیون یورو

 

باشگاه ورزشی پاری سن ژرمن یا PSG با ارزش 997 میلیون یورو


پاری سن ژرمن دومین باشگاه ورزشی ارزشمند جهان هستش که امسال حسابی تو دنیا غوغا به پا کرد و دلیلش هم بخاطر این بود که تونست اولین باشگاه دنیا باشه که بازیکن سرشناس اهل ارژانتین یعنی لیونل مسی رو از بارسا بگیره و جذب خودش کنه.

این روزها همه اسم این باشگاه رو با پی اس جی PSG می شناسن و خودش رو با جذب مسی یکی از مدعیان لیگ قهرمانان اروپا میدونه و مسی رو هم بخاطر همین از باسلونا خرید. البته مسی تنها خرید ارزشمند این باشگاه نیستش و اونا راموس رو هم که یکی از بهترین مدافعان اروپا در حال حاضر هستش از رئال خریدن. در مورد تیم پی اس جی جالبه بدونین که تو لیگ فرانسه از ده بازیکن ارزشمند لیگ هشت نفر رو به خودشون اختصاص دادن.

رییس باشگاه ورزشی پی اس جی رو این روزها همه می شناسن و میگن که اون بود که مسی رو راضی کرد تا بیاد به این تیم و اسمش ناصر الخلیفی نام داره. البته بازیکن های خیلی خوب دیگه ای رو هم تا حالا به این تیم آورده. تاریخ تاسیس این باشگاه برمیگرده به سال 1970 و تو لیگ فرانسه با 40 قهرمانی لقب پرافتخار ترین باشگاه ورزشی فرانسه رو یدک میکشه. مالک اصلی باشگاه پی اس جی هم سازمان سرمایه گذاری قطر هستش.

 

باشگاه ورزشی منچستر یونایتد (Manchester United Football Club)  با ارزش 937 میلیون یورو

 

باشگاه ورزشی منچستر یونایتد (Manchester United Football Club)  با ارزش 937 میلیون یورو


منچستر سومین باشگاه این لیست هستش که امسال چشم خیلی از طرفدارها از سرتاسر دنیا بدنبال دیدن بازی هاش خواهد بود، دلیلش هم بخاطر حضور دوباره رونالدو تو این باشگاه هستش که تو همون بازی اول هم دو تا گل واسه این باشگاه زد.

در مورد منچستر یونایتد باید بهتون بگم که بیش از هر تیم دیگه ای تو فوتبال انگلستان جام کسب کرده‌ و پرافتخارترین تیم لیگ جزیره با داشتن 20 عنوان قهرمانی در لیگ برتر، 5 قهرمانی در جام اتحادیه، 12 قهرمانی در جام حذفی، 21 قهرمانی در سوپر جام انگلستان، 3 عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بوده و یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال جهان به‌شمار میاد. در فصل 17-2016، با قهرمانی در لیگ اروپا، جزو پنج تیم اروپایی شدن که در تمامی رقابت‌های یوفا به مقام قهرمانی رسیدن.

سرمربیگری این باشگاه از سال 1986 تا می 2013 با سر الکس فرگوسن بوده که تو این مدت 38 جام رو منچستر از آن خودش کرد و خود فرگوسن تبدیل شد به پر افتخار ترین سرمربی تاریخ فوتبال. این باشگاه از لحاظ تعداد طرفدار هم تو دنیا یکی از پر طرفدار ترین هاست.

باشگاه منچستر تو فصل 17-2016 با درآمد ۶۷۶٫۳ میلیون یورویی، پردرآمدترین باشگاه فوتبال در دنیا شناخته میشه و تو سال 2017 با ارزشی معادل 2.86 میلیارد پوند، با ارزش‌ترین باشگاه فوتبال جهان معرفی میشه و این عنوان رو تا اکتبر 2018 حفظ می کنه.

 

باشگاه ورزشی چلسی (.Chelsea F.C)

 

باشگاه ورزشی چلسی (.Chelsea F.C)


چهارمین باشگاه ورزشی ارزشمند جهان هم متعلق  به لیگ جزیره هستش و هممون اونو می شناسیم.

باشگاه فوتبال چلسی 116 سال هستش که در رقابت های فوتبال با قدرت پیش رفته و سال تاسیسش برمیگرده به سال 1905.

اکثر فصل ها این تیم با تجربه رو در رده های بالای لیگ دیدیم و در کل 6 بار جام قهرمانی لیگ رو از آن خودش کرده و هشت بار هم تو جام حذفی به مقام قهرمانی دست پیدا کرده و دو بار هم لیگ قهرمانان اروپا رو فتح کرده، دو بار هم سوپر جام اروپا رو با خودش به خونه برده. مالک این باشگاه رو فکر نکنم کسی نشناسه که رومن آبراموویچ هستش.


در مورد چلسی باید این رو هم بهتون بگم که اولین مقام قهرمانی خودش رو تو سال 1955 میلادی و تو لیگ دسته اول انگلستان به دست آورده.

فک کنم هممون آبی پوش ها رو با اون دوره طلایی می شناسیم که مورینیو مربی اون بود و سال های 2005 و 2006 قهرمانی لیگ جزیره رو به خودش اختصاص داد. ورزشگاه این باشگاه ورزشی استمفورد بریج نام داره و نماد اصلی شون هم شیر هستش.

 

باشگاه ورزشی لیورپول (Liverpool Football Club) با ارزش 880 میلیون یورو

 

باشگاه ورزشی لیورپول (Liverpool Football Club) با ارزش 880 میلیون یورو

 

انگار امسال، سال لیگ انگلیس هستش چون از 5 باشگاه برتر چهارتای اولشون مربوط به این لیگ هستن. باشگاه فوتبال لیورپول یکی از باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در لیگ برتر انگلستان بوده که مرکزیتش به شهر لیورپول برمیگرده و جزو بهترین های لیگ جزیره به حساب میاد.

این باشگاه با 6 عنوان قهرمانی تو لیگ قهرمانان اروپا، 3 عنوان تو لیگ اروپا و 4 عنوان قهرمانی دیگه تو سوپر جام اروپا، عنوان پرافتخارترین تیم انگلیسی در رقابت های اروپایی رو از آن خودش کرده. جالبه بدونین که لیورپول یه قهرمانی تو جام باشگاه های جهان رو هم بدست آورده و تو لیگ انگلیس هم حسابی درخشیده با 19 عنوان قهرمانی تو لیگ، 15 عنوان قهرمانی در سوپر کاپ انگلستان و 7 عنوان تو جام حذفی و و 8 عنوان قهرمانی در جام اتحادیه.

تاریخ تاسیس این باشگاه برمیگیره به سال 1892 میلادی و رنگ لباساشون هم یک دست قرمز هستش. و ورزشگاهی که تو اون بازی میکنن آنفیلد نام داره و از نظر طرفدار هم هفتمین باشگاه پر طرفدار تو دنیا هستش و یورگن کلوب هم مربی حال حاضر باشگاه لیورپول هستش که موفقیت های خوبی هم با این مربی نصیب لیورپول شده و با همین مربی سال 2019 قرمان لیگ قرمانان اروپا شدن.

 

باشگاه ورزشی بایرن مونیخ (FC Bayern Munich) با 852 میلیون یورو

 

باشگاه ورزشی بایرن مونیخ (FC Bayern Munich) با 852 میلیون یورو

 

بلاخره نوبتی هم باشه نوبت آلمانی هاست. باشگاه فوتبال بایرن مونیخ که همه اونو با نام بایرن می شناسیمش در رده ششم این رده بندی قرار میگیره.

این باشگاه سال 1900 تاسیس شده و مقر خودش رو تو شهر مونیخ تو ایالت باواریا قرار داده و سالانه تو بوندس‌لیگا خودش رو بعنوان یکی از مدعیان قهرمانی همیشه ثابت کرده.

اگه بخواین در مورد این تیم بیشتر بدونین باید بگم که بایرن مونیخ با کسب 31 قهرمانی بوندس‌لیگا، 20 عنوان قهرمانی تو جام حذفی آلمان، 6 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و 2 قهرمانی در سوپرجام اروپا موفق‌ترین و پرافتخارترین باشگاه فوتبال در آلمان و یکی از پر افتخار ترین باشگاه های فوتبال تو دنیا به شمار میاد.

این باشگاه ورزشی تو سال 2020 با مربیگری هانسی فلیک موفق به کسب شش گانه شد و بعد باشگاه فوتبال بارسلونا تبدیل شد به دومین تیم تاریخ  که موفق به کسب این افتخار شده.

این باشگاه تا حالا11 بار خودشو به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسونده که تو 6 مورش تونسته قهرمانی رو از آن خودش کنه که اخرین بار سال 2020 بود. در مورد بایرن همچنین لازمه بدونین که تا حالا موفق شده که 2 بار قهرمان جام باشگاه های جهان و 2 بار هم توجام بین قاره ای همین مقام رو بدست بیاره و تو کارنامه اش موفقیت های زیاد دیگه رو هم داره که نمیشه به همشون اشاره کرد و خلاصه میشه گفت که بایرن یکی از پر افتخار ترین تیم های اروپا به شمار میاد.

 

باشگاه ورزشی رئال مادرید (Real Madrid CF) با 784 میلیون یورو

 

باشگاه ورزشی رئال مادرید (Real Madrid CF) با 784 میلیون یورو


نوبتی هم باشه نوبت پر افتخار ترین تیم اروپا یعنی رئال مادرید هستش.

باشگاه فوتبال رئال مادرید که مقرش تو شهر مادرید، پایتخت اسپانیا قرار داره و در مورد رئال آدم هر چی بگه کم گفته.

اگه بخوام بطور خلاصه این باشگاه ورزشی رو بهتون معرفی کنم باید بگم که کهکشانی ها، اولا موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا و ثانیا موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اروپا و ثالثا موفق‌ترین تیم فوتبال سده 20 میلادی به انتخاب فیفا هستن.

قهرمانی های این تیم حد و حصر نداره و تونستن 34 بار تو لالیگا، 19 بار تو جام حذفی، 10 بار تو سوپر کاپ اسپانیا، 13 بار تو لیگ قهرمانان اروپا، 2 بار تو جام یوفا، 4 بار تو  سوپرکاپ اروپا و 4 بار هم تو جام باشگاه های جهان مقام قهرمانی رو از آن خودشون بکنن.

رئال مادرید برنده بهترین باشگاه قرن از سوی فیفا هم شده و همونطور که میدونیم  رقیب اصلی این تیم هم بارسلونا هستش که همیشه باز های شون دیدنی و جذاب بوده. جالبه بدونین رئال مادرید از نظر درآمد با 557 میلیون یورو درآمد تو فصل 2014-15 پر درامد ترین باشگاه دنیا شد و تا 2016 اونو حفظ کرد. ورزشگاه این باشگاه هم سانتیاگو برنابئو نام داره.

 

باشگاه ورزشی اتلتیکو مادرید (Atlético Madrid Football club) با 755 میلیون یورو

 

باشگاه ورزشی اتلتیکو مادرید (Atlético Madrid Football club) با 755 میلیون یورو


باشگاه اتلتیکو مادرید هم که یکی از باشگاه های فوتبال لالیگا هستش و همتون اینو میدونین. در مورد این باشگاه ورزشی باید بهتون بگم که از نظر تعداد عنوان قهرمانی در لیگ، اتلتیکو مادرید؛ بعد از رئال مادرید و بارسلونا، سومین باشگاه موفق تو فوتبال اسپانیا هستش که 11  بار تونسته تو لا لیگا و ده بار تو جام حذفی قهرمان بشه و تو سال 1996 هم هر دو عنوان رو با هم کسب میکنه.

از دیگر افتخارات این باشگاه فوتبال ارزشمند میشه به 2 قهرمانی تو سوپر جام فوتبال اسپانیا، یک قهرمانی تو کوپا پرزیدنته اف‌ای‌اف و یک قهرمانی در کوپا اوا دیورته اشاره کرد.

در مورد این باشگاه جالبه بدونین که تو سال های 1974، 2014 و 2016 خودشون رو به فینال لیگ قهرمانان اروپا می رسونن ولی متاسفانه تو هر سه تاشون هم ناکام میمونن و حریف هاشون خوش شانس تر بودن. ولی خب روزهایی بوده که بخت باهاشون یار بوده و تو سال‌های 2010، 2012 و 2018، فاتح لیگ اروپا بودن. و سال 2013-14 هم عنوان قهرمانی لالیگا رو نصیب خودشون می کنن. ورزشگاه خانگی شون هم واندا متروپولیتانو نام داره.

 

باشگاه ورزشی تاتنهام (Tottenham Hotspur F.C.) با 697 میلیون یورو

 

باشگاه ورزشی تاتنهام (Tottenham Hotspur F.C.) با 697 میلیون یورو

باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر که یک باشگاه حرفه‌ای تو فوتبال لیگ برتر جزیره هستش، مقرش تو منطقه تاتنهام تو شمال لندن قرار گرفته و تا حالا دو بار موفق به قهرمانی در لیگ انگلستان شده.

این تیم سال 1882 تاسیس شده و تو سال 1901 تو جام حذفی اسپانیا قهرمان میشه از سال ۲۰۱۹، این تیم بازی‌های خانگیش رو تو ورزشگاه تاتنهام هاتسپر برگزار می‌کنه؛ که پیش از این، ورزشگاه وایت هارت لین محل برگزاری بازی‌های خانگی تاتنهام بود که به منظور ساخت ورزشگاه جدید در همین مکان، تخریب شد.

نشان برجسته و نماد باشگاه، یک خروس هستش که روی یک توپ فوتبال قرار گرفته؛ هم‌چنین شعار «To Dare Is to Do» به معنی «شهامت انجام دادنش رو داریم»، شعار مشهور و اصلی هواداران این تیم هستش.

جالبه بدونین تاتنهام اولین باشگاه قرن بیستم هستش که موفق میشه تو لیگ و جام حذفی با هم قهرمان بشه و این کار رو تو سال های 1960-61 انجام دادن. نکته بعدی در مورد تاتنهام ایت هستش که از سال 1950 تا 2000 و در طی شش دهه، این تیم تونسته که تو هر دهه حداقل یک جام قهرمانی اصلی رو فتح کنه؛ دستاوردی که فقط منچستر یونایتد تونسته اونو تو کارنامه اش ثبت کنه.

 

باشگاه ورزشی بارسلونا (FC Barcelona) با 676 میلیون یورو

 

باشگاه ورزشی بارسلونا (FC Barcelona) با 676 میلیون یورو

شاید طرفدارای بارسلونا این جایگاه رو تو شان بارسلونا ندونن ولی خب وقتی قدر مسی رو ندونین و از دستش بدین همین هم باید پیش بیاد دیگه.

باشگاه فوتبال بارسلونا که مقرش تو شهر بارسلون تو کاتالونیای اسپانیا قرار داره تو لیگ اسپانیا جزو سه تیمی هستش که هیچوقت به دسته پایین سقوط نکرده. سال تاسیس این باشگاه بر میگرده به سال 1899.

یکی از نکات جالب توجه در مورد بارسلونا رقابت دیرینه‌اش با رئال مادرید هستش که اصطلاحاً ال کلاسیکو بهش میگن.این تیم بزرگترین ورزشگاه اروپا رو هم در اختیارش داره که بهش نیو کمپ میگن.

در مورد این باشگاه جالبه بدونین که بارسلونا با کسب 97 قهرمانی رسمی، یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال به شمار میاد. بارسونا با ۲۶ عنوان قهرمانی در لالیگا، ۳۱ قهرمانی در کوپا دل ری، ۱۳ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، ۳ قهرمانی در کوپا اوا دیورته و ۲ قهرمانی در کوپا دی لالیگا، بعد از رئال مادرید پرافتخارترین تیم اسپانیا به شمار میاد.

همچنین این باشگاه تو کارنامه خودش 5 قهرمانی لیگ قهرمانان، 5 قهرمانی سوپرجام اروپا، 4 قهرمانی جام در جام اروپا، ۳ قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رو داره.

اینم بدونین که تو سال 2009، بارسلونا اولین باشگاه اسپانیایی بود که تونست سه‌گانه لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا رو بدست بیاره و تو همان سال هم اولین باشگاه تاریخ فوتبال لقب میگیره که تونسته است شش‌گانه جام‌ها رو فتح کنه که بعدش بایرن مونیخ هم به تازگی ها این رکورد رو کسب کرد که بارسلونا تو این زمینه تنها نباشه.