یافتن بهترین مربی برای تمرین

چگونه بهترین مربی را برای تمرین های ورزشی خود پیدا کنیم؟ چرا یافتن یک مربی خوب مهم است ؟ نکات مهم یافتن بهترین مربی برای تمرین ..

چرا یافتن یک مربی خوب مهم است؟
 

آیا تا به حال تماشا کرده‌اید که ورزشکاران در بالاترین سطح، شاهکارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند و به آغوش مربی شاداب خود می‌روند؟ آیا تعجب می کنید که چگونه آنها چنین مربی بزرگی را برای کار با او پیدا کردند؟ شما تنها نیستید - بیشتر ورزشکاران در مقطعی از حرفه خود از خود می پرسند که چگونه می توانند بهترین مربی یا اعضای کادرفنی را پیدا کنند تا عملکرد خود را به سطح بعدی برسانند.

اگر می‌خواهید بهترین فرد ممکن را برای کار با او در تعالی خود پیدا کنید، باید قسمت 84 پادکست Science for Sport را با دیوید جویس گوش کنید. جویس دارای سالها تجربه در بالاترین سطوح ورزشی، از جمله کار در اسکاراسنس (راگبی)، گالاتاسرای (فوتبال) و کمیته المپیک چین است. او فکر می کند مربی یکی از مهم ترین روابطی است که یک ورزشکار می تواند داشته باشد – به خصوص در سنین پایین تر. 

بیرون از خانواده و دوستانتان، وقتی بچه ای هستید که ورزش می کنید، احتمالاً مربی شما مهم ترین فرد زندگی شما است. جویس گفت: اگر همه حرفه‌ها را در یک ساختمان جمع کنیم و ساختمان را آتش بزنیم، فکر می‌کنم مربیان در پنج گروه اول شما خواهند بود که سعی می‌کنید نجاتشان دهید.

 

یافتن بهترین مربی برای تمرین

 

آیا مربی ای هست که کامل باشد؟

 

بنابراین با این فرض که مربیان واقعاً مهم هستند، یافتن بهترین مربی ممکن از اهمیت بالایی برخوردار است. قرار دادن عملکرد ورزشی و احتمالاً حتی حرفه خود در دست آنها به این معنی است که شما باید بهترین فرد ممکن را به دست آورید، اما آیا می توان به بهترین بازیکن رسید؟

من فکر نمی کنم چیزی به عنوان یک مربی کامل وجود داشته باشد. و به همین ترتیب، هیچ فرد کامل، همسر کامل، شوهر کامل یا کارمند کامل وجود ندارد.

خوب، بنابراین یک مسابقه کامل ممکن است امکان پذیر نباشد، اما اگر اینطور است، هنگام پیدا کردن یک مربی بزرگ، هدف باید چه باشد؟

" چیزی که باید به دنبال آن باشید این است که آیا تناسب بسیار خوبی وجود دارد یا نه، آیا می توانم تناسب بهتری داشته باشم؟" جویس گفت. 

واضح به نظر می رسد، درست است؟ اما چگونه می‌توانید آن تناسب واقعاً خوب را پیدا کنید؟ اینجاست که کار مشکل می شود. 

خوشبختانه، مهمان استرالیایی دوستانه ما یک برنامه سه مرحله ای دارد تا اطمینان حاصل شود که هر ورزشکاری بیشترین شانس ممکن برای موفقیت را دارد.

 

یافتن بهترین مربی برای تمرین

 

نکاتی که در باید حین انتخاب یک مربی خوب بدانید
 

ابتدا باید کمی بیشتر در مورد مهارت های فنی مربی بدانید.

جویس گفت: شما باید بدانید مهارت های مربی چیست، مربی چه چیزی را به میز می آورد .

شناسایی این ویژگی ها ممکن است سخت باشد، اما با انجام تکالیف خود و درخواست بازخورد از سایر ورزشکاران، شانس خود را افزایش خواهید داد.

هنگامی که تشخیص دادید که آیا مربی آینده نگر دارای شایستگی های فنی برای مربیگری شما است، می توانید به مرحله دوم بروید. در اینجا باید ببینید که آیا مربی با ارزش های شما مطابقت دارد یا خیر. برای انجام این کار، شما نیاز به بازتاب خوبی دارید.

جویس گفت: « بنابراین باید بدانید که ارزش‌هایتان چیست، هدفتان چیست، و همه این چیزها.

اگر بتوانید هم شایستگی‌های مربی و هم ارزش‌های آن‌ها را با شایستگی‌های خود تطبیق دهید، این احتمال وجود دارد که تناسب خوبی داشته باشید. اما بیایید یک ثانیه وقت بگذاریم تا از دنیای دوستیابی بیاموزیم - فقط به این دلیل که دو نمایه دوستیابی با هم مطابقت دارند، به این معنی نیست که شما در واقع خوب خواهید بود، و بیایید صادق باشیم، نمی‌خواهید برای شام پولی بپردازید و نخواهید دریافت کنید. 

 

یافتن بهترین مربی برای تمرین

 

پس چگونه بدانیم که مربی برای ما مناسب است؟
 

خوب، چند جلسه را با هم امتحان کنید. بیشتر مربیان قبل از تعهد به یک برنامه طولانی مدت آماده یک دوره آزمایشی هستند.

بنابراین، پس از تطبیق شایستگی‌ها و ارزش‌های مربی با شما، باید آن را امتحان کنید و ببینید که آیا کار می‌کند یا خیر. اگر کلیکی وجود داشته باشد و بتوانید یک رابطه حرفه ای ایجاد کنید، احتمالاً خود را مربی خوبی برای کار کرده اید. البته این فقط شروع است، اما این برنامه سه مرحله ای مطمئناً می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

 

کلام آخر 

همه ورزشکاران درجه یک جهان و کشورمان از بهترین مربی های روز دنیا بهره برده اند. همانگونه که دانش آموزان بدون معلم خوب نمیتوانند بهترین نمرات را کسب کنند . ورزشکاران نیز نمیتوانند بدون یک مربی خوب در مسابقات کشوری ، قاره ای و یا جهانی بدرخشند . مربی نقش یک استاد را در زندگی یک ورزشکار دارد . استادی که ورزشکار او را دوست میدارد و از دستورات او بخوبی اطلاعت میکند. مربی خوب یک جلوبرنده فوق العاده است و یک مربی بد میتواند بهترین بازیکن های جهان را نیمکت نشین کند . تشخیص مربی یکی از مهمترین تصمیمات یک ورزشکار است که میتواند نقش مستقیم و مهمی در آینده آن ورزشکار داشته باشد. در صورت انتخاب اشتباه نباید ادامه داد و هر چه سریعتر باید مربی شما عوض شود چرا که هیچ پیشرفتی در شما دیده نمیشود. مهم ترین نکته اینجاست که بهترین مربی کسی نیست که بیشترین پول را میگیرد بلکه کسی است که بیشترین وقت و انرژی را برای شما میگذارد. بدون علاقه به مربی شما در هر تمرین دچار ناراحتی و اعصاب خوردی خواهید شد . مربی نیز وظیفه دارد در تقویت روحیه بازیکنان بکوشد و از این رو اگر مربی ای داشتید که روحیه شما را تضعیف کرده هر چه سریعتر به فکر یک مربی دیگر باشید .

 

یافتن بهترین مربی برای تمرین

 

در ضمن شاید مشکل از خودتان باشد نه از مربی ! شاید شما اصلا دستورات مربی خودتان را بدرستی انجام نمیدهید تا نتایج آنرا ببینید. اگر شما دستورات مربی را انجام ندهید مهم نیست مربی شما چه کسی باشد ، اگر شما بهترین مربی جهان را نیز در اختیار داشته باشید پیشرفتی در شما مشاهده نخواهد شد .بنابراین پیشنهاد ما این است که برای انتخاب یک مربی چند روزی با آن مربی کار کنید و دستوراتی که برایتان اعمال میکند را بدرستی انجام دهید تا به جواب سوال هایتان برسید.

اگر در سالن ورزشی ، فوتسال ، والیبال ، هندبال ، و یا ... بازی میکنید میتوانید از طریق سایت باشگام سالن های ورزشی مد نظر خودتان را رزرو کنید .