راهنمای خرید کفش بدمینتون

در مقاله راهنمای خرید کفش بدمینتون با مهم ترین نکات انتخاب کفش بدمینتون آشنا خواهید شد.

رشته ی بدمینتون، ورزش مورد علاقه من به عنوان نویسنده ی این مقاله است. سال ها به صورت حرفه ای در رشته ورزشی بدمینتون به عنوان بازیکن فعالیت داشتم و خب مطالبی که در زمینه ی این رشته ورزشی عرض می کنم علاوه بر دانش این رشته، بر اساس تجربه نیز هست.

یادم هست زمانی که به عنوان بازیکن بدمینتون فعالیت داشتم، بعد از مدتی متوجه شدم از یک جایی به بعد روند پیشرفت من در این رشته کند شده است و مانند سابق در بدمینتون پیشرفت نمی کنم.


من به این رشته ورزشی واقعا علاقه داشتم و مدت زمان زیادی را صرف یادگیری این رشته ورزشی کرده بودم.


دلیل اینکه بعد از مدتی پیشرفت چشمگیری نداشتم یک مورد بخصوص بود و آن استفاده از کفش ورزشی نامناسب بود. شاید فکر کنید در گفتن این مسئله اغراق می کنم ولی از نظر من اینطور نبود. 


کفش بدمینتون، راکت بدمینتون و توپ بدمینتون، اساسی ترین ابزارهای یک بازیکن بدمینتون است. هر کدام از این ابزار در موفقیت بازیکن تاثیرگذار است.
با توجه به تجربه ای که خودم در استفاده از کفش ورزشی بدمینتون مناسب و نامناسب داشتم، سعی می کنم یک راهنمای جامع برای خرید کفش ورزشی بدمینتون ارائه دهم تا با خواندن این مطلب، به راحتی بتوانید کفش بدمینتون مناسب خودتان را انتخاب و خریداری کنید.


ویژگی های بهترین کفش بدمینتون:

 

چسبندگی بالای کف کفش بدمینتون:

 

یکی از مهم ترین ویژگی کفش مناسب در بدمینتون، میزان چسبندگی کفی کفش است. اگر کفش بدمینتون شما از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار باشد، در زمین بدمینتون، آزادی عمل بیشتری به شما خواهد داد ؛ و برعکس اگر کفی کفش، چسبندگی خوبی نداشته باشد، در حین بازی بین کفش و زمین اصطکاک خوبی ایجاد نشده و ممکن است در زمین لیز بخورید. لیز خوردن در زمین، ابتدایی ترین پیامد استفاده از کفش بدمینتون نامناسب است. از پیامدهای دیگر می توان به در رفتگی و یا شکستگی مچ پا اشاره کرد.

 

تنفس پذیر بودن کفش بدمینتون:

 

در حین بازی بدمینتون و تمرینات قطعا پای شما عرق خواهد کرد. اگر کفش بدمینتون شما خاصیت تنفس پذیری نداشته باشد، ممکن است پس از مدتی پای شما زخم شده و تاول بزند.

بدتر از همه اینکه اگر این وضعیت ادامه پیدا کند،ممکن است باعث ایجاد بیماری های پوستی و قارچی در پای شما شود. پس علاوه بر در نظر گرفتن تنفس پذیری کفش بدمینتون، توصیه ی بنده این است که از پودر عرق گیر مخصوص کفش نیز  استفاده کنید.

در پایان هر تمرین، کمی از این پودر را به کفی کفش بدمینتون پاشیده و با چند ضربه، این پودر را در کل کفی داخلی کفش پخش کنید. حتما برای مدتی کفش را در معرض هوای آزاد قرار دهید. با این کار عمر مفید کفش نیز افزایش می یابد.

 

انعطاف پذیری کفش بدمینتون

 

کفش بدمینتون مناسب باید انعطاف پذیری خوبی داشته باشد. وجود کمی پاشنه در کفش بدمینتون نیز به این خاطر است. ورزش بدمینتون یکی از پرتحرک ترین بازی هاست و بازیکن در حین بازی بدمینتون مدام بالا و پایین پریده و در چند ثانیه تا چند صدم ثانیه در زمین جابه جا می شود.

اگر کفش بدمینتون به اندازه ی کافی منعطف نباشد، انرژی که بازیکن در حین پریدن و زدن ضربه به زمین وارد می کند، به خود بازیکن برگشته و باعث خستگی بازیکن در حین بازی می شود.

 

کفش بدمینتون با محافظ مچ پا

 

بازیکن بدمینتون از ضربه های مختلفی در طول بازی استفاده کرده و به سرعت باید در زمین جابه جا شود. مهم ترین نقطه  از پا که در این شرایط، بیشترین فشار را تحمل می کند، مچ پا است.


کفش های بدمینتون معمولا کمی ساق بلندتری نسبت به بقیه ی کفش های ورزشی دارند؛ به طوری که کفش به خوبی مچ پا را پوشش می دهد. این کار مانع از آسیب دیدن مچ پای بازیکن در حین بازی بدمینتون می شود.

 

کفش بدمینتون با ظاهری زیبا

 

ظاهر کفش بدمینتونی که انتخاب می کنید، بسیار مهم است. مگر می شود کفشی انتخاب کرد که ظاهر زیبایی نداشته باشد. اکثر برندهای کفش بدمینتون به این موضوع توجه می کنند. کفش ورزشی بدمینتون در رنگ ها و مدل های بسیار زیبا تولید می شود. 

 

برندهای معروف کفش بدمینتون 2022

 

راهنمای خرید کفش بدمینتون

 

حالا که با فاکتورهای انتخاب کفش بدمینتون آشنا شدیم، بهتر است بهترین برندهای کفش بدمینتون در سال 2022 را نیز معرفی کنیم. کفش بدیمنتون یونیکس یکی از بهترین انتخاب های بازیکنان بدمینتون است. از دیگر برندهای معروف کفش بدمینتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • Nivia
  • Li-Ning
  • ASICS
  • Adidas
  • YONEX

 

 

جمع بندی:


برای انتخاب کفش بدمینتون فاکتورهای مهم زیادی مانند وزن کفش، شرکت سازنده، قیمت، انعطاف پذیری و ... وجود دارد. ولی 3 فاکتور اصلی در خرید کفش بدمینتون، انعطاف پذیری کفش، محافظ مچ پا بودن و بالا بودن قدرت اصطکاک کفی کفش با زمین بدمینتون است. با در نظر گرفتن این ویژگی ها به طور همزمان می توانید کفش بدمینتون مناسب خود را انتخاب کنید.


نکته مهم :


نکته ی مهم آخر اینکه : کفش بدمینتون فقط مختص زمین بدمینتون و بازی بدمینتون است. لطفا از کفش بدمینتون برای پیاده روی استفاده نکنید.