5 کار عجیب و غریب که در بدن شما انجام می شود

ممکن است دویدن باعث ایجاد این علائم عجیب شود ، اما آماده سازی مناسب می تواند به شما کمک کند تا از آنها جلوگیری کنید.

شکی نیست که دویدن می تواند بر روی بدن شما سخت باشد. در اینجا می توانید در مورد این شکایات رایج چه کاری انجام دهید و با آموزش خود همراه باشید.

دویدن - تقریباً با هر سرعتی - می تواند مزایای عمده سلامتی برای بدن داشته باشد.

به عنوان مثال ، مطالعه منتشر شده در ژورنال کالج آمریکایی قلب و عروق بیش از 55000 دونده 18 تا 100 ساله را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که روزانه حتی 5 تا 10 دقیقه دویدن با سرعت کم روزانه کاهش قابل توجهی در خطر بیماری های قلبی عروقی را نشان می دهد.

ریه های شما نیز آن را دوست دارند. طبق گزارشی که در مارس 2016 در ژورنال Breathe منتشر شد ، این فعالیت با مصرف اکسیژن بهتر ، بهبود گردش خون و افزایش عملکرد ریه مرتبط بوده است.

اما دویدن از آن دسته ورزش هایی است که به دلیل سفت و سخت بودن بدن ، از آسیب دیدگی زانو گرفته تا کشیدگی یا کشیدگی تاندون ها گرفته تا ناخن های پا ، رپ بدی نیز می یابد. اگر تازه شروع به دویدن یا پیشکسوت این ورزش می کنید ، واقعاً باید نگران کدام یک از این بیماری ها باشید؟ و در مورد آنها چه کاری می توانید انجام دهید؟

آنچه کارشناسان می گویند در اینجا است:

فواید پیاده روی

1.  زانوی دونده
به گفته Bert Mandelbaum ، دکتر جراح ارتوپدی و متخصص پزشکی ورزشی در موسسه Cedars-Sinai Kerlan-Jobe در لس آنجلس ، سندرم درد پاتلوفمورال ، که به عنوان زانوی دونده نیز شناخته می شود ، تمایل به تأثیر بر دونده هایی دارد که تلاش می کنند خیلی زود انجام دهند.

او می گوید: "یکی از خطرات دویدن این است که شما احتمال ابتلا به نوعی آسیب ناشی از استرس را افزایش می دهید ، زیرا فشار بیشتری بر استخوان ها ، تاندون ها و غضروف های خود وارد می کنید و این شامل زانوها نیز می شود."

زانوی دونده باعث ایجاد درد در اطراف یا پشت سر آن می شود. اگر به خصوص شدید باشد ، ممکن است درد را مدام احساس کنید. اگر شدت آن کمتر باشد ، ممکن است پس از مدت ها نشستن با زانوهای خمیده ، دویدن ، چمباتمه زدن ، یا بالا رفتن از پله ها احساس کنید.

در این باره چه کاری انجام دهید شما می خواهید تا زمان تسکین درد دویدن را متوقف کنید. سپس ، با راه رفتن سریع شروع کنید ، به تدریج فاصله و سرعت خود را افزایش دهید. دکتر ماندلباوم پیشنهاد می کند بیش از 10 درصد در هفته برای هر یک از این متغیرها افزایش نداشته باشد. (اگر بعد از سه تا پنج روز بدون دویدن درد از بین نرفت ، وقت آن است که با پزشک خود تماس بگیرید)

همچنین ، حتماً قبل از دویدن (یا هر تمرینی) خود را گرم کنید و برای تقویت عضلات حمایت کننده از زانو ، تمرینات تقویت کننده پا را در برنامه تمرینی خود بگنجانید.

کارول مک ، CSCS ، دکتر فیزیوتراپی و مربی در کلیولند که اغلب با دونده ها کار می کند ، پیشنهاد می کند که شما باید نحوه دویدن خود را تغییر دهید ، زیرا قدم اصلی شما می تواند مقصر اصلی باشد. گفتن با یک مربی در حال اجرا یا یک فیزیوتراپیست که می تواند مکانیک بدن شما را ارزیابی کند ، اغلب می تواند تفاوت زیادی در فشار آوردن از زانوی شما ایجاد کند.

2. ناخن های پا سیاه می شوند
چه عواملی باعث سیاه شدن ناخن های پا دوندگان مسافت می شود؟ در واقع نتیجه خونریزی زیر ناخن است.

کفش های نامناسب یا خیلی کوچک معمولاً مقصر هستند ، و همچنین ناخن های بلندتر پا می گوید. وی می گوید: "هنگامی که ناخن های پا به چندین ضربه در داخل کفش برخورد می کنند ، می تواند نقاط مختلفی از نیرو ایجاد کند - که باعث ایجاد فشار در آن قسمت می شود." گام اضافی مالش بعد از گام در نهایت باعث آسیب کافی در کبودی یا خونی شدن انگشتان پا می شود. او می افزاید: پوشیدن کفش های مناسب ، و همچنین عدم آموزش سریع به شما کمک می کند تا از بروز مشکل جلوگیری کنید.

در این مورد چه کاری باید انجام دهید اطمینان حاصل کنید که کفش های دویدن شما متناسب است ، ناخن های پا شما قطع شده و بیش از حد تمرین نمی کنید. ماندلباوم پیشنهاد می کند اگر در مورد همه این موارد سخت کوش بوده اید و همچنان در تلاش هستید ، سعی کنید به یک فروشگاه دویدن که کفش می فروشد مراجعه کنید. اگر موردی در نزدیکی شما نیست ، به دنبال فروشگاه های خاص فروشگاه آنلاین باشید زیرا آنها اغلب نکاتی در مورد انتخاب کفش دارند.

3. سرپیچی کردن
هیچ چیز سرگرم کننده را در طولانی مدت کاملاً شبیه چف کردن نمی کند. این تحریک پوستی است که در اثر مالش مکرر پوست (یا چیز دیگری) بر روی پوست ایجاد می شود. این معمولاً مشکلی است که وقتی در مسافت بیشتری یا مدت زمان بیشتری می دوید ، بدتر می شود. هر چه مالش بیشتر باشد ، تحریک بیشتر خواهد بود. اما گرما ، رطوبت و پارچه های خاص هم می توانند مشکل را بدتر کنند.

این معمولاً برای مردانی است که می خواهند بر روی نوک پستان خود که یک ناحیه حساس از پوست است ، بریدگی ایجاد کنند. زنان غالباً در امتداد خط بیکینی ، چف کردن را تجربه می کنند ، همچنین یک منطقه حساس به پوست است (لباس زیر به سبک تنگ می تواند مشکل را بدتر کند). اما قطعاً می تواند در مناطق دیگر مانند ران ، زیر بازوها یا هر قسمت از کشاله ران که پوست به پوست یا مواد دیگر می مالد ، ایجاد شود.

در این مورد چه کاری باید انجام دهید ژله های نفتی را روی قسمت هایی از پوست که ممکن است لگد بزند یا با باند محافظت کنید ، مالش دهید. برای محافظت از پوست در اطراف خط لباس زیر ، لباس های ساخته شده از پارچه هایی با خاصیت فتیله سازی طبیعی را انتخاب کنید.

4. مثانه بیش فعال
آیا خود را در حالی پیدا کرده اید که باید فقط در فاصله کمی از دویدن خود "بروید" - حتی اگر قبل از آن از حمام استفاده کرده اید؟ این می تواند به چند عامل مربوط باشد. افزایش جریان خون از طریق تمرینات قلبی عروقی می تواند سایر سیستم های بدن را نیز تسریع کند ، از جمله تولید ادرار کلیه ها.

همچنین ممکن است تمایل به کندن پوست آنگونه که به نظر می رسد نباشد. در صورت کمبود آب بدن ، بدن شما ممکن است این ذخایر غلیظ ادرار را حفظ کند و حسی شبیه احساسی را که هنگام مجبور شدن به ادرار ایجاد می کنید ، ایجاد کند.

در این مورد چه کاری انجام دهید هیدراته باشید (به خصوص اگر هوا گرم باشد یا زیاد عرق کنید). دریافت مقدار زیادی آب برای یک تمرین سالم ضروری است. از قبل برنامه ریزی کنید تا ایستگاه های گودال را در طول مسیر خود جابجا کنید و اگر مسئله ای ثابت است با پزشک خود صحبت کنید.

5. مشکل شکم
مک می گوید: یکی دیگر از اثرات جانبی احتمالی کمبود آب ، مشکلات گوارشی است. وی می گوید ، کمبود آب بدن می تواند نحوه عملکرد معده و دستگاه گوارش را به گونه ای تغییر دهد که روده های شما را تحریک پذیر کند ، درصورتی که شروع به حرکت زیاد با دویدن می کنید. توجه به آبرسانی روز قبل و همچنین در طول مدت طولانی ممکن است کمک کند.

وی اضافه می کند ، حتی اگر به خوبی هیدراته باشید ، ممکن است مشکل شکمی داشته باشید و این برای رانندگان معمول است. هنگام دویدن ، بدن و اندام های داخلی بدن زیاد تکرار می شود ، ممکن است جریان خون در روده کاهش یابد و تولید معمول هورمون ها توسط روده قطع شود ، که همه ممکن است به مشکلات GI کمک کند ، طبق کلینیک مایو .

مک اضافه می کند: "من احساس می کنم استرس در مورد دویدن به همان اندازه مورد توجه قرار نمی گیرد." "اما اغلب باعث مشکلات گوارشی نیز می شود."

در این مورد چه کاری باید انجام دهید قبل و حین دویدن ، و به خصوص در حین مسابقه ، از غذاهای جدید استفاده نکنید ، می گوید مک. "هر ژل انرژی زا ، نوار پروتئین یا نوشیدنی ورزشی با معده هر دونده مطابقت ندارد. و بهتر است قبل از اجرا ، آنچه را که مفید است پیدا کنید. "

نکته دیگر: این زمانی است که می توانید بشقاب خود را از سبزیجات پر نکنید. مک می گوید که بسیاری از سبزیجات ، چه پخته و چه خام ، باعث افزایش مشکلات GI در طول دویدن می شوند.

مک می گوید اگر شک دارید که اعصاب قبل از اجرا در بروز نقشی نقش دارند ، سعی کنید مدیتیشن یا روزنامه نگاری را به برنامه قبل از اجرا (یا دقیقاً قبل از بیرون رفتن یا حتی روز قبل) اضافه کنید.